خبرهای داغ:
تبریز- یکی از اساتید حوزه های علمیه قم با بیان اینکه تحقق سنن الهی در چهارچوب قواعد و قوانین الهی است، میزان حرکت در مسیر خواست و رضایت الهی و عمل به دستورات دینی را تعیین کننده میزان سعادت بشر عنوان و بیان کرد: صعود و سقوط انسان ها بر میزان تطابق با سنت های الهی استوار است.
کد خبر: ۹۵۰۱۱۰۲
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی در جمع کارکنان سپاه میانه بر جریان سنت های الهی در طول اعصار تاریخ در عالم هستی تاکید کرد و متذکر شد: سنت های الهی هیچگاه تعطیل بردار نیست و خدا با هیچ قومی تعارف ندارد و در صورت گردنکشی در برابر خدا، اسراف و ارتکاب گناهان، همان عذابی نازل خواهد شد که بر گذشتگان نازل شده است.

   وی لازمه نصرت الهی را فراهم کردن شرایط غلبه بر دشمن از سوی مظلومان دانست و افزود: وقتی انسان خود را در برابر خدایش مسئول دانسته و بر سنت های الهی گردن نهد، بینش، بصیرت و ایمانش کامل شده و خدا با او همراه خواهد شد و اگر خدا با کسی همراه شود، تبدیل به انسانی همچون شهید سلیمانی می شود که از هیچ قدرتی غیر از خدا نترسیده و همواره بر دشمن غالب می شود.

   حجت‌الاسلام قهرمانی آشنایی و عمل به قرآن را نسخه و راه رسیدن به سعادت الهی عنوان کرد و اظهار داشت: جریان زندگی قرآنی موجب تحول درونی و تسلیم در برابر خواست الهی به معنای واقعی شده و تاییدات و نصرت الهی را به همراه خواهد داشت.

   وی شکرگزاری در برابر سنن الهی را موجب تحقق شرایط نزول نعم الهی دانسته و اضافه کرد: سنت های الهی منافاتی با اختیار انسانها ندارد بلکه نوع اعمال انسانهاست که موجب تحقق سنت های الهی شده و شکر یا ناسپاسی در برابر این سنت ها، مسیر و نحوه تحقق سنت های دیگر را عوض می کند.

   کارگاه تفسیر و آموزش معارف قرآنی با محوریت موضوعی سنت های الهی، در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات