در تعطیلات نوروز 1402 گروههای جهادی با حضور در مناطق محروم شهرستان بشاگرد ، جهت انجام جهاد فی سبیل الله ، گوی خدمت در مناطق محروم را از مسئولان صندلی نشین گرفتند.
کد خبر: ۹۵۰۱۱۱۵
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

 بشاگرد یک از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در کشور محسوب می شود که علیرغم شهرستان شدن آن در بسیاری از حوزه ها هنوز رنگ محرومیت نسبت به سایر شهرستانها کشور در آن دیده می شود.

این منطقه محروم در دولت نهم در سال ۱۳۸۷ از شهرستان جاسک جدا و با استقلال خود علیرغم نبود زیرساختهای مناسب تبدیل به شهرستان شد، که با این کار انتظار میرفت محرومیت های بشاگرد کاسته شود.

پیش از شهرستان شدن بشاگرد با وجود «مرحوم حاج عبدالله والی» در کمیته امداد امام خمینی(ره) بسیاری از خدمات لازم از این طریق به مردم داده می شد ، و در کنار خدمات ارزنده حاج عبدالله در بشاگرد پای گروههای جهادی نیز برای خدمت به مردم به این منطقه باز شد.

اکنون با گذشت چندین سال از شهرستان شدن بشاگرد و فوت حاج عبدالله والی که مردم این منطقه از وی خاطره های شیرین زیادی دارند و وی را رهبر و یاری رسان مستمندان در بشاگرد می دانستند هنوز محرومیت ها و کاستی های زیادی با وجود خدمات دولت ها در این منطقه دیده می شود.

اما آنچه تاکنون برای مردم و روستائیان در این شهرستان با وجود خدمات ارائه شده از سوی دولتها به چشم می خورد حضور گروههای های جهادی برای خدمت به مردم است.

حضور جهادگران و گروههای جهادی در روستاهای بشاگرد سبب شده است تا گوی خدمت را از مسئولان برای ارائه خدمات به مردم و روستاها بگیرند که رضایت مردمی هم در پی دارد.

در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نیز در شهرستان بشاگرد حضور چندین گروه جهادی در روستاهای این شهرستان نشان داد که جهاد و خدمت به مردم تعطیلی ندارد و هر مسئول و جهادگری می تواند باری را از مشکلات مردم در روستاها بکاهد.

ساخت سیل بند و ترویج ازدواج آسان برنامه های گروه جهادی شهید قربان خانی در کوه حیدر

احمد اله بخشی مدیرگروه جهادی شهید قربان خانی در شهرستان بشاگرد به خبرنگار بسیج گفت: گروه جهادی شهید قربان خانی از سال ۱۳۹۹ در منطقه بشاگرد برای خدمت به محرومان منطقه و انجام بعضی از کارزیرساختی وعمرانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

در روزهای پایانی سال این گروه جهادی به مدت ۱۰ روز در روستای کوه حیدر با ۶۰ نفر نیرو که ۳۰ نفر آنها از دانشگاه شاهد از تهران به این منطقه آمده بودند مشغول به خدمت در روستا و مردم بودیم.

اله بخشی بیان کرد: در این مدت حضور توانستیم با تامین مصالح مورد نیاز دو سیل بند و دو آبنما که در سیل روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ تخریب شده بود را بازسازی و ترمیم کنیم.

مدیر گروه جهادی شهید قربان خانی تصریح کرد: ساخت یک چشمه سرویس بهداشتی و حیات خانه عالم در این روستا و آموزش برای جوانان دختر و پسر برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان از دیگر برنامه های مهم فرهنگی در این این روستا بود.

اله بخشی گفت: یکی از مشکلات گروههای جهادی که در شهرستان بشاگرد فعالیت می کنند، عدم حمایت های لازم از سوی مسئولان شهرستان است و صرفا حضور آنها در کنار این گروه ها، گرفتن عکس است.

جهاد علمی گروه جهادی «شهید حججی» در بشاگرد

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به حضور خود در تعطیلات نوروز در شهرستان بشاگرد برای جهاد علمی اظهار داشت: گروه جهادی شهید حججی در یک اردوی ۱۰ روزه در شهرستان بشاگرد تلاش کرد تا برای بالا بردن سطح علمی دانش آموزان منتخب برای آزمون های کنکور کلاسهای لازم را برگزار کند.

وی افزود: در این اردو سعی کرده ایم تا با حضور ۳۰ دبیر بومی و غیر بومی در رشته های حقوق، مهندسی، پزشکی، دندان پزشکی، جامعه شناسی از بین ۵۵ دانش آموز پسر و ۷۴ دانش آموز دختر در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم برای بالا بردن سطح علمی آنها اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی و آمادگی آنها برای کنکور شود.

مدیر گروه جهادی شهید حججی گفت: در شهرستان بشاگرد استعداد‌های علمی درخشانی وجود دارد که با کشف آنها، تلاش می کنیم آنها را به بالاترین سطح علمی کشور نزدیک کنیم.

حسینی عنوان کرد: علاوه بر کلاس های آموزشی و علمی برای سایر دانش آموزان و فرزندان بشاگردی بازی های فکری برای بالا بردن فن بیان و استدلال فکری آنها با برگزاری مناظره اقدام شد.

مرحوم حاج عبدالله والی بنیانگذار خدمات جهادی در بشاگرد بود

رضا جعفری مدیر گروه جهادی یاران والی به خبرنگار بسیج گفت: جهاد بی منت برای مردم مسئول و غیر مسئول ندارد و هرکاری که برای برداشتن گرهی از مشکلات مردم باشد، تعطیلی ندارد.

جعفری افزود: شیرین ترین خدمت برای ما در بشاگرد حضور در ایام تعطیل در کنار مردم است تا بتوان شادی را در این ایام به مردم هدیه کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم حاج عبدالله والی بنیان گذار خدمات جهادی در بشاگرد است، عنوان کرد: راه والی در بشاگرد توسط گروههای جهادی ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر جهادی یاران والی گفت: مرحوم حاج عبدالله والی خدمات زیادی در حوزه زیرساختها و عمرانی و آبادانی در روستاهای محروم بشاگرد انجام داده است که اکنون پس از سالها نیاز به مرمت و بازسازی مجدد دارند.

وی بیان کرد: در این اردوی چند روزه که در کنار مردم در روستاهای بشاگرد بودیم رنگ آمیزی و مرمت چند مدرسه در دستور کار بود که در کنار آن کار فرهنگی نیز برای مردم انجام شد.

مواسات و همدلی برای نیازمندان از گافر تا درابسر در تعطیلات نوروز و ماه رمضان

صابر حسن زاده مدیر قرارگاه جهادی بصیران شهرستان بشاگرد نیز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  گفت: قرارگاه جهادی بصیران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش جهادی در جهت رفع محرومیت ها و پیشرفت مناطق محروم تشکیل شده است و با فعالیت های خود به دنبال خارج کردن نام محرومیت از بشاگرد و تبدبل آن به قطب اقتصادی و گردشگری هستیم.

وی افزود: این قرار گاه در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان در کنار مردم نیازمند مشغول به فعالیت مواسات و همدلی است.

حسن زاده بیان کرد: این طرح در جهت حمایت از نیازمندان منطقه در این ایام از مناطق گافر تا درابسر در حال اجرا است.

مدیر قرار گاه جهادی بصیران گفت: روزنه هایی از امید را در دل مردم این شهرستان برای دوری از محرومیت روشن خواهیم کرد که در این خصوص نیازمند حمایت مسئولان شهرستان هستیم.
آنطور که برخی از مدیران گروههای جهادی که در بشاگرد در این ایام مشغول به خدمت برای مردم در روستا ها بوده اند از عدم همکاری برخی از دستگاهها و مسئولان با آنها سخن به میان می آوردند که با ضرورت دارد با آسیب شناسی این مسائل، زمینه برای فعالیت متمرکزتر گروههای جهادی در مناطق مختلف هرمزگان فراهم آید.

ارسال نظرات