صرفه جویی ارزی 500 میلیون دلاری در گرو افزایش سطح باغ‌های موز

وزیر جهادکشاورزی گفت: افزایش سطح باغات موز در استان سیستان و بلوچستان در حدود ۱۵ هزار هکتار، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز و از خروج سالانه ۵۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۵۰۱۱۳۷
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری  بسیج از زاهدان، سید جواد ساداتی نژاد امروز در حاشیه مراسم احداث بزرگترین نخلستان تجاری و اقتصادی کشور در شهرستان میرجاوه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت منحصر به فردی در زمینه تولید موز و میوه‌های گرمسیری دارد که حمایت از آن نتایج ‏درخشانی همچون ایجاد اشتغال، جلوگیری از ‏خروج ارز و رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.‏

وی تاکید کرد: هر ساله اعتبار قابل ملاحظه‌ای صرف واردات موز به کشور می‌شود که این وزارتخانه در صدد است با استفاده از ظرفیت سیستان و بلوچستان کشور را از واردات این محصول بی نیاز کند.

وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از مشارکت بسیار ارزنده بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: تا چند سال آینده شاهد رشد در تولید میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری بویژه موز و ارقام تجاری خرما خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی بهره‌مندی از ظرفیت مطلوب آب و هوایی سیستان و بلوچستان در زمینه تولید موز است بطوریکه با افزایش سطح موزستان‌ها تا حدود چهار سال آینده ۹۰ درصد نیاز کشور در این بخش تامین می‌شود.

 وزیر جهاد کشاورزی بهمراه معاونین امور زراعت و باغبانی و مجری طرح ملی گندم وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان تعاون روستایی کشور ،مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، مدیر عامل بانک کشاورزی کشور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی، رئیس سازمان حراست مرکزی، مدیرکل دفتر اموروزارتی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهادکشاورزی صبح امروز از طریق فرودگاه زاهدان وارد استان سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال رسمی محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

برنامه های شاخص سید جواد ساداتی نژاد در این سفر یکروزه؛ افتتاح و بهره‌برداری ده‌ها طرح بخش کشاورزی، برداشت اولین خوشه های طلایی گندم ،اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت و آغاز طرح توسعه نخلستان‌ها با ارقام تجاری خرما در استان سیستان و بلوچستان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار