امام جمعه قشم:

نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایانگر اسلام حاکمیتی است

امام جمعه قشم گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز نمایانگر اسلام حاکمیتی و مظهر اجتناب از طاغوت و اقامه عدل است.
کد خبر: ۹۵۰۱۳۶۴
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با تبریک روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: روز جمهوری اسلامی روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی است و یک نحوه از تجلی انقلاب ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ است که مردم سالاری دینی و حضور واقعی مردم در آن وجود دارد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی را امامین انقلاب فرمودند امانت تاریخی انبیای عظام الهی است، وظیفه سنگین شد، این همه خون داده شده و این همه مجاهدات شده تا امروز این نظام مقدس به دست ما برسد و ما این امانت را به دست بگیریم.
امام جمعه قشم با بیان اینکه جمهوری اسلامی باید حفظ شود چرا که نگهداری آن صیانت از اسلام است، گفت: حفظ این مکتب، ایده ها و آرمان های آن حفظ اسلام است، جمهوری اسلامی امروز نمایانگر اسلام حاکمیتی و اسلام حکومتی و مظهر اجتناب از طاغوت است.
حجت الاسلام حاجبی اضافه کرد: تحقق فلسفه متعالی وجودی انقلاب و جمهوری اسلامی دوری از طاغوت و اقامه عدل است.
وی با بیان اینکه در این سال ها بارها و بارها از سوی مردم اعلام رسمی و غیر رسمی از این انقلاب شده است، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی مگر کور بودند و ندیدند که در مراسم تشییع و بدرقه پیکر نورانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چگونه رفراندومی و همه پرسی برگزار شد و مردم در کنار پیکر این شهید ایستادند و اعلام کردند که ما پای انقلاب و رهبری هستیم.
خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به اینکه دشمن از این می ترسد و عصبانیتش از حضور مردم است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی و امروز آن که این همه مهم است دلیل عصابنیت دشمن و طاغوت است.
وی توضیح داد: دشمن عصبانیتش را در فشارها، سختی ها و گرفتاریهایش نشان می دهد که نمونه آن این اغتشاشات ادراکی و رفتاری بود که بر ملت ایران تحمیل کردند ولی دیدند که مردم با همه این سختی ها پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند.
حجت الاسلام حاجبی با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) نیز گفت: این بزرگ بانوی اسلام که بارها از زندگی ایشان شنیده اید و آن را مطالعه کرده اید، اُمُّ‌الْمُؤْمِنین، اُم‌الائمه و اُم‌ السلام است.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اُمُّ‌الْمُؤْمِنین‌ است، افزود: این تعبیر متاسفانه در نزد شیعیان کمتر بکار می رود و حال آنکه خدا به ما دستور داده اند که همسران پیامبر اُمُّ‌الْمُؤْمِنین‌ هستند و خاصه حضرت خدیجه کبری (س) است؛ که ایشان هم همسر پیغمبر(ص) و هم سِر رسول خدا (ص) بود که این عظمت این بانوی بزرگ است.

امام جمعه قشم با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (ص) اُم‌الائمه هم هستند، ادامه داد: یعنی ایشان حتی مادر امیر المومنین حضرت علی ابن ابی طالب (ع) است و امیر المومنین در دامن حضرت خدیجه (س) بزرگ شدند، دوران نوجوانی را در کنار این بانوی بزرگوار بودند و به دست مبارک حضرت خدیجه جسم ظاهری ایشان بزرگ شد، بنابراین ایشان مادری همه ائمه اطهار (ع) را دارند.
وی با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اُم‌ السلام هم هستند، توضیح داد: اُم‌ السلام یعنی کسی که ریشه اسلام را محکم کرد هم با مال و ثروتش، هم با بزرگی و عظمت و شخصیتش، هم جان عزیزش را در سخت های شعب ابی طالب برای اسلام داد، ایشان الگوی بی بدیل برای زنان و مردان مسلمان است از این رو این ارزش گذاری که برای حضرت خدیجه کبری (س) شده است؛ این نشان دهنده ارزش گذاری اسلام برای زن است واقعا این ارزش گذاری در اسلام نسبت به سایر ادیان و فرهنگ های دیگر منحصر بفرد است.
حجت الاسلام حاجبی اظهار کرد: در دوران جاهلیت نه زن و نه مرد چنین ارزشی داشتند، اما شما ببینید یکی وقتی در مدینه زنی به محضر رسول خدا (ص) وارد شد پیامبر خدا به این زن خیلی تکریم فرمودند، سوال کردند که این زن چه نسبتی با رسول الله (ص) دارد، فرمودند آن زمانی که در مکه حضرت خدیجه (س) تنها بودند گاهی این زن به ایشان سر می زده و محبت به ایشان داشته است.
وی با بیان اینکه هم ایمان و هم ایثار حضرت خدیجه (س) ارزشمند است، گفت: ایشان بانوی بزرگی است و می تواند الگوی هم باشد که هم ایمان و هم ایثار داشته باشیم، ایشان دلداده انقلاب رسول الله (ص) شد و زنان جامعه ما هم در صراط مستقیم خدیجه کبری (س) گام برداشتند و دلداده انقلاب پسر رسول خدا (ص) خمینی کبیر(ره) شدند و در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ زن و مرد انقلابی که تاسی از ائمه اطهار (ع) و این بانوی بزرگ اسلام داشتند و به سیره ایشان تاسی پیدا کردند و حماسه ای بی نظیر را رقم زدند.
خطیب نماز جمعه قشم همچنین با اشاره پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: این امام همام کریم اهل بیت (ع) است و همه ما هم باید در رسیدگی و انفاق به نیازمندان به دایره کرامت ایشان بپیوندیم

ارسال نظرات