یادداشت/ حجت الاسلام حجت الله اکرادلو

خدیجه سلام الله علیها، بهترین الگو سبک زندگی اسلامی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان چهارباغ به مناسبت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در یادداشتی آورده است: دین خدیجه، تلاش خدیجه، عقل خدیجه و حیا و ایثار خدیجه بهترین الگو است.
کد خبر: ۹۵۰۱۴۷۶
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام رحمت الله اکرادلو، مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان چهارباغ، به مناسبت سالروز وفات حضرت خدبجه(س) در یادداشتی آورده است:

حضرت خدیجه( سلام الله علیها)اولین بانویی است که به رسول خدا(صلی الله علیه و آله) ایمان آورد و ثروت فراوان خویش را در راه ترویج اسلام صرف کرد.

علاقه پیامبر اکرم (ص) به ایشان به حدی است که سال وفات ایشان و حضرت ابوطالب را عام الحزن نامیدند و نقل‌شده است که هر از چند گاهی حیوانی را قربانی می‌کردند و گوشت آن را میان ارادتمندان حضرت خدیجه تقسیم می‌نمودند.

آن بانوی بزرگوار در آخرین لحظات عمر شریف خویش از پیامبر (ص) خواستند تا عبای خود را کفن ایشان قرار دهد. زمانی که آن حضرت وفات کرد، فاطمه (س) دور رسول خدا می‌گشت و می‌گفت: یا رسول‌الله مادر من کجاست و رسول خدا جوابش را نمی‌داد.جبرئیل نازل شد و گفت: "پروردگار تو امر می‌کند به فاطمه سلام برسان، و به او بگو مادر تو در خانه هایی است که کعاب (سقف) آن از طلا و ستون‌های آن از یاقوت احمر است، بین آسیه و مریم."

هر چه از فضیلت این بانوی بزرگ اسلام گفته شود کم است، اما نیاز است که ابعاد شخصیتی و وجودی حضرت خدیجه (س) نه‌تنها در روز وفاتشان بلکه در تمام ایام سال بیان و پرداخته شود.

این بانوی بزرگ اسلام نماد و الگوی کامل سبک زندگی اسلامی است، چنانچه همسر خدیجه، دختر خدیجه، دین خدیجه، عقل خدیجه، کرامت خدیجه، پاکی خدیجه، حجاب خدیجه، فداکاری خدیجه، تلاش خدیجه، انتخاب همسر، تربیت فرزند، دینداری، عقلانیت، کرامت، طهارت، حیا، ایثار و کار خدیجه بهترین الگو است. به همین جهت تأکید می‌شود که سبک زندگی حضرت خدیجه بیش از گذشته تبیین شود زیرا اگر نخبگان جوامع اسلامی از سیره آن حضرت پیروی کنند، شاهد ضعف و تفرقه در جهان اسلام نخواهیم بود. اگر زوایای گوناگون زندگی آن حضرت برای جامعه اسلامی به‌درستی تبیین شود، جامعه دچار انحراف نخواهد شد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار