در گفتگو تفصیلی با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

وحدت ملت ایران پیام مهم روز جمهوری اسلامی

کارشناس مسائل سیاسی گفت: روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی حاوی پیام وحدت و همدلی ملت ایران برای دنیا است.
کد خبر: ۹۵۰۱۵۵۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲


به گزارش خبرگزاری بسیج  ، گاهی ورق زدن تاریخ و گذر از خاطره ها یادآور روزهایی خاطره انگیز است که تداعیشان همچون خونِ در رگها به فکر و روحمان جان می بخشد. خاطراتی که بعضاً به قیمت بسیار سنگینی در قلب زمان جای گرفته اند.

انقلاب اسلامی و مردمی ایران که در طول بیش از پانزده سال در جریان بود و در بهمن ماه 1357 به ثمر نشست، نمونه ی کاملی از این خاطره های دل انگیز است. انقلابی که از عمق جان دردمندان و از دل ستمدیدگان نشات گرفت ، با خون پاک فرزندان غیور ایران آبیاری شد و در تقویم تاریخ ابدیت را رقم زد.

در روز ۱۲ فرودین بود که مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند و همواره پای انتخاب خود ماندند واز دشمنان نترسیدند

در همین رابطه "قدرت الله نیا صادق"، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو اختصاصی با ایلام بیدارگفت:انقلاب مردمی ایران که شاید به جرات بتوان گفت مردمی ترین انقلاب طول تاریخ است، دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر انقلابهای جهان متمایز می کند.

شاه کلید اصلی انقلاب اسلامی ایران

وی اظهار کرد: انقلاب ایران خاص و ویژه بود چون مبنای آن بر پایه احکام و دستورات الهی گذاشته شد. قدرت طلبی و منفعت جویی که وجه مشترک اغلب تحرکات به اصطلاح انقلابی در جهان است، در انقلاب ایران معنا نداشت. مردم به شکل خود جوش، با استناد به فرامین الهی و با تدبیر و درایت خویش راه صواب را برگزیدند و با دستهایی خالی اما متکی بر نیروی ایمان بر خواسته خود ثابت قدم ماندند و در نهایت آن را به سر منزل مقصود که همان برقرای حکومت الهی بود، رساندند.

نیاصادق افزود:مسلماً خواستن در اینجا شرط لازم است اما به هیچ وجه نمی تواند کافی باشد. همانگونه که در آغاز اسلام اجرای امر و حدودات الهی نیازمند رسالت بود، در این زمان نیز تابعیت از این احکام نمی تواند به صورت دلخواه و فردی انجام بگیرد و به طور حتم نیازمند یک رشته ی محکم و مطمئن است.

وی تصریح کرد:"اصل مهم پیروی از ولایت فقیه" شاه کلید انقلاب اسلامی ایران بود که در دستان بزرگ مردی به نام خمینی کبیر (ره) قرار داشت. ولایت فقیه که ریشه در اصول نبوت و سپس امامت دارد همچون ریسمانی ناگسستنی ملت ایران را به هم پیوند زد و « وحدت کلمه » را به وجود آورد. وحدتی که پشت هر ابرقدرت و استکباری را بر خاک افکند و شد رمز پیروزی ما.

وی ادامه داد:انقلاب اسلامی ایران ما تنها انقلابی است که پس از گذشت 42 سال از عمر بابرکتش، همچنان بر پایه آرمانها، اهداف و خواستگاههای اولیه خود استوار مانده است و سعی و تلاشهای همه جانبه ی دشمنان در تمام زمینه ها اعم از سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد رخنه بین مردم و نظام تا به امروز نافرجام مانده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:کشور ایران از نظر تنوع و غنای فرهنگی در زمره ی برجسته ترین کشورهای جهان قرار دارد. مردم در سراسر کشور با فرهنگهای مختلف اما کهن ایرانی، با آداب و رسومهای متعدد بومی و منطقه ای ، با گویش ها و سنت های متفاوت اما با باورهای متحد دینی و یکپارچه ، بر اصل ولایت فقیه و در کنار آن دفاع از تمامیت ارضی میهن اتفاق نظر دارند و همین ویژگی موجب شده تا در تمامی صحنه های سیاسی، اجتماعی و نظامی ، فارغ از قومیت منطقه ای و رنگ و زبان ، حاضر باشند و حتی جان و مال خود را عاشقانه برای دفاع از ایمان و عقیده و کشور فدا کنند.

وی تصریح کرد:این اصل در اکثر تحرکات و انقلابها به خصوص در کشورهایی که فقر قدمت و فرهنگ دارند، وجود ندارد و همین نکته باعث می شود که آن ملتها تعلق خاطر خاصی به خاک و ارزشهای ساختگی خود نداشته باشند و به طبع هم برای بقای آن ، حاضر به پرداخت بهایی نباشند ، زیرا اصالت ریشه ای ندارند. اما ملت ما اصالت را از عاشورا گرفته و این سلسله را در طول تاریخ و با وجود تمام مشکلات دست به دست چرخانده است تا به دست ما برسد.

وی ادامه داد:علیرغم تمام این اوصاف ، ملت ایران طی سالها با رنج استبداد و بیداد حاکمان بی درایت و سلطه ی غربیان فرصت طلب دست و پنجه نرم کرده است. از ابتدایی ترین حقوق هر انسان آزاده ای محروم بوده اما تاریخ گواهی می دهد که هرگز زیر بار ذلت نرفته است، هرچند که گاهاً بهای گزافی در این راه پرداخت است.

انقلاب اسلامی چگونه ملت را به وارستگی و آزادگی رساند؟ دستاوردهای انقلاب برای مردم چه بوده است؟

نیاصادق افزود:کشور ایران به عنوان یک کشور جهان سومی همواره برای کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مصداق یک مستعمره ی مطلق محسوب می شده که با بی کفایتی پادشاهان نالایق، زمینه برای غارت و چپاولشان فراهم بوده است. نتیجه و حاصل رنج و تلاش یک ملت همیشه در جیب اجانب قرار می گرفته و دردناک تر اینکه از ثمره ی همین دست رنجها مواجبی با غرور و نخوت برای مردم در نظر می گرفتند و این یعنی تلاش برای استثمار و به ذلت کشاندن ایران و ایرانی.

وی بیان داشت:شکفته شدن نهال انقلاب اسلامی نه تنها ریشه ی این دسته و دست نشانده هایشان را خشکاند بلکه با تزریق تفکر خودباوری در کنار نیروی ایمان، ملت به خصوص جوانان و نونهالان را در مسیر خودکفایی و به بار نشاندن توان مندیهایشان قرار داد.

وحشت غرب از وحدت ملت ایران

وی خاطر نشان کرد:انقلاب به مردم تاکید کرد که برای رسیدن به اهداف دور و دراز خود و جامعه تلاش کنند و فقط متکی به خود باشند . اختیار کشور و سرنوشت خود را به دست بگیرند، برای سپردن امور کشور کار را به منتخبین و وکلای خویش بسپارند و باور کنند که غرب هرگز دوست ما نبوده و نخواهد بود.



وی اظهار کرد:غرب استقلال را برای ما نمی پسندد و از وحدت ما وحشت دارد و به خاطر گسستن همین وحدت، چه جنایتهاکه مرتکب نشده است. از جنگ و ترور و تحریم گرفته تا کارشکنی در صحنه های بین المللی و اجرای انواع توافقات ضدانقلابی و اما ملت استوار ما 42 سال پیش راه خود را پیدا کرد. بر سر اهداف و ارزشهای خود شجاعانه ایستادگی کردو تا به امروز نیز به عهد خود با بنیانگذار کبیر و شهدای گرانقدر انقلاب وفادار مانده است.

وی در پایان تصریح کرد:هر چند که در حال حاضر ملت ما کمبود ها و سختیهای طاقت فرسایی از جمله تورم و گرانی و مشکلات متعدد مالی و معیشتی را تحمل می کند اما ارزشهای الهی و مذهبی ما بالاتر و برتر از هر چیزی است و این موانع نمی تواند اراده ما را سست بگرداند.انقلاب ما هنوز به نتیجه اصلی نائل نگشته است. هدف اصلی و نهایی ما اشاعه فرهنگی اسلام و قران در جهان و در نهایت اهدای این امانت به دست صاحب اصلی اش حضرت ولی عصر (عج) است. امید است با عنایات بی کران پروردگار ، درایت و تدبیر ولی فقیه مان و هوشیاری و تقوای ملت همیشه بیدار ایران اسلامی آن روز دور نباشد.

ارسال نظرات