خبرهای داغ:

تامین بیش از ۷۴ هزار لیتر سوخت برای برداشت محصولات پاییزی در خوزستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان از تامین ۷۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت برای ادوات برداشت محصولات پاییزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۶۴۰
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبدالکریم محمدی با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم و هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای تامین و توزیع سوخت ادوات کشاورزی و براساس برنامه سهمیه بندی، گفت: ۷۴ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت برای برداشت محصولات پاییزی تامین شده است.تامین بیش از ۷۴ هزار لیتر سوخت برای ادوات برداشت محصولات پاییزی در خوزستان

 

وی با بیان اینکه فرآیند توزیع سوخت مورد نیاز کشاورزان برای شروع عملیات برداشت محصولات پاییزی در استان آغاز شده است، افزود: درصورت نیاز به افزایش سهمیه سوخت، نسبت به افزایش تخصیص سوخت ادوات کشاورزی به خصوص کمباین‌ها و دروگر‌ها اقدام خواهد شد.

 

محمدی سهمیه سوخت بخش کشاورزی خوزستان در سال زراعی کنونی را ۲۳۵ میلیون لیتر عنوان کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر با شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان با ۲۵ میلیون لیتر افزایش به ۲۶۰ میلیون لیتر در سال رسیده است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود با تمهیدات لازم مشکلی در تامین پایدار و به موقع سوخت بخش کشاورزی استان نداشته باشیم.

 

به گفته محمدی؛ تخصیص سهمیه بخش کشاورزی هر استان براساس سطح زیرکشت و تعداد ماشین آلات کشاورزی، از سوی وزارت نفت تعیین می‌شود.

 

عملیات برداشت گندم در خوزستان براساس برنامه از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ابتدا در مناطق جنوبی خوزستان از جمله؛ هندیجان، ماهشهر و شادگان آغاز می‌شود و سپس کشاورزان مناطق مرکزی و غربی و جنوب شرق استان نیز برداشت محصولات را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها