در مشگین‌شهر رخ داد؛

ثبت ششمین ژئوسایت طبیعی

ششمین ژئوسایت طبیعی در مشگین‌شهر به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۴۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

ثبت ششمین ژئوسایت طبیعی

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر عصر دوشنبه در جریان بازدید از روند کار ستاد خدمات سفر در این شهرستان اظهار کرد: ششمین ژئوسایت طبیعی در مشگین‌شهر در حالی کشف شده که بیش از این پنج ژئوسایت طبیعی در این شهرستان با تلاش کارشناسان به ثبت رسیده بود.

ایمانعلی ایمانی تصریح کرد: در پنج نقطه مشگین‌شهر فسیل‌های درختی پیش از این شناسایی شده بود که قدمت آنها نیز به دوره‌های مختلف تاریخی برمی‌گشت.

وی گفت: با شناسایی ششمین ژئوسایت طبیعی در مشگین‌شهر تلاش کاوشگران و باستان‌شناسان ادامه دارد تا تاریخ دقیق فسیل درختی تازه کشف شده به درستی تبیین و تشریح شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از مشگین‌شهر به عنوان شهرستان با قدمت تاریخی و دارای جاذبه‌های طبیعی متعدد یاد کرد و افزود: در این شهرستان علاوه بر شناسایی محدوده‌های تاریخی و آثار باستانی بسیار زیاد، ژئوسایت‌های طبیعی متعدد در کنار آب‌های گرم و مناظر طبیعی شناسایی شده تا مورد هدف طبیعت‌دوستان و گردشگران در فصول مختلف سال باشد.

ایمانی به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از سایت‌ها و مجموعه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده مشگین‌شهر یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری استان بوده که با داشتن جاذبه‌های متنوع فرصت استثنایی برای گردشگران در این ایام به وجود آمد تا شاهد حضور آنها در مناطق متعدد و گشت و گذار بهاری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این ایام همکاران ما در قالب ستاد خدمات سفر تلاش کردند تا شرایط مساعد و مناسب سفر را در مناطق مختلف شهرستان مشگین‌شهر فراهم کنند که ورود مسافران به این منطقه نشان‌دهنده افزایش ورودی مسافران و گردشگران به شهرستان مشگین‌شهر را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: همچنان تلاش ما بر این است تا در قالب رویداد ۲۰۲۳ جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر را در فصول گردشگری پیش رو برای مسافران و گردشگران معرفی کنیم که در این زمینه اقدامات مؤثری نیز در سطح استان آغاز شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار