تسریع در آبگیری کامل سد چراغ ویس سقز ضروری است

توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز خواستار تسریع در آبگیری کامل سد چراغ ویس شد و گفت: اجرایی کردن هر چه سریعتر این مهم یک مطالبه عمومی از سوی مردم منطقه است.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۵۳
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جعفر توان در حاشیه بازدید از عملیات احداث جاده ۴.۲ کیلومتری جایگزین برای دسترسی مردم روستا‌های «قره چر، کرویان، قبغلوجه و پیرعمران» در محدوده سد شهید صالحیان (چراغ ویس)، بر تسریع در عملیات احداث این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای و اتمام آن با توجه به وعده پیمانکار تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، تاکید نمود.

وی افزود: به دلیل عدم آماده سازی جاده دسترسی چند روستا، عدم جانمایی سایت جدید میرده برای جابجایی و پل رفت و آمد چند آبادی، سد به صورت کامل آبگیری نشده است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه، آبگیری کامل سد، باعث افزایش ذخایر منابع آبی برای استفاده جهت آب شرب شهر و روستا‌های اطراف و کشاورزی می‌شود، یادآور شد: استفاده از ظرفیت پایاب سد برای احداث گلخانه و دیگر طرح‌های کشاورزی، نیز مد نظر است.

وی با اشاره به اهمیت اتمام عملیات ساخت و تسریع در آبگیری کامل سد چراغ ویس، یادآور شد: در ایام و فصل‌های پر بارش، برای مدیریت حجم مخزن و جلوگیری از حوادث ناگوار، تدابیر لازم اتخاذ شده که اکنون آبگیری کامل سد، ضرورتی انکارناپذیر است.

وی عنوان کرد: همچنین جاده دسترسی دیگر به طول ۴ کیلومتر برای رفت و آمد مردم روستا‌های «تموته، چراغ ویس، مازوجدار و کنده سوره» که به واسطه آبگیری کامل سد، مسیر دسترسی قبلی آن‌ها زیر آب خواهد رفت و در نتیجه، مسیر دسترسی آن‌ها قطع می‌گردد، توسط شرکت آب منطقه‌ای احداث شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات