صندوق قرض الحسنه مسجد جامع بیجار؛

صندوق قرض الحسنه از جنس کمک به کارآفرینی

عمده وام‌هایی که تاکنون پرداخت شده به منظور فعالیت در صنعت قالیبافی است که این وام‌ها از ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵ میلیون تومان می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۶۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵


به گزارش خبرگزاری بسیج؛ صندوق قرض الحسنه مسجد حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام شهرستان بیجار یکی از دهها صندوق قرض الحسـنه ای اسـت کـه در اسـتان کردسـتان بـه منظور محرومیت زدایی تشکیل شده است.

سـیده نسـیم هاشـمی کـه خـود را یکـی از اعضای این صنـدوق قرض الحسـنه معرفـی می کنـد بـه خبرنـگار ما گفـت: مسـجد امیرالمؤمنیـن نزدیـک سـه سـال اسـت بـا کمـک اهالـی محـل دارای یک صندوق قرض الحسنه ای شده که به نام همین مسجد نیز نامگذاری شده است.

وی ادامـه می دهـد: هـدف از تشـکیل ایـن صنـدوق قرض الحسـنه کمـک بـه کارآفرینـی اعضـا بـوده اسـت زیـرا ایـن منطقـه از محرومتریـن مناطـق شهرسـتان بیجار است.

خانـم هاشـمی ادامـه می دهـد: موجـودی ایـن صنـدوق نیـز از آورده نقـدی اعضـا اسـت بـه طـوری که هـر عضـو می توانـد بیـن 10 تـا 100 هـزار تومـان به عنوان آورده اولیـه در صنـدوق قـرار دهـد. اعضـای ایـن صنـدوق بـه 8 گـروه 20 نفـره تقسـیم شـده اند کـه هـر گروه یک سرگروه دارد که در کارهای صندوق دخیل و شـریک اسـت و از طریـق ایـن سـرگروه بـا دیگـر اعضـا در ارتباط هستیم.

خانـم هاشـمی ادامـه می دهـد: عمـده وام هایـی کـه تا کنـون پرداخـت شـده بـه منظـور فعالیـت در صنعـت قالیبافی است که این وام ها از 500 هزار تومان شروع می شود و تا 5 میلیون تومان می رسد.

وی می گویـد: در همـان ابتـدای تشـکیل ایـن صنـدوق وام 10 میلیون تومانی از بانک انصار گرفتیم تا بتوانیم موجـودی ایـن صنـدوق را افزایـش دهیـم بـه همیـن دلیـل الان شـرایط ایـن صنـدوق بـه گونـه ای اسـت کـه می توانیـم در کنـار وام هـای اشـتغالزایی بـرای خریـد جهیزیه نیز وام هایی را به متقاضیان پرداخت کنیم.

خانـم هاشـمی ادامـه داد: مهلـت باز پرداخـت ایـن وام ها یک سـاله اسـت و هیچ سـودی روی این وام ها کشـیده نمی شـود و اعضـا موظـف هسـتند تـا اقسـاط خـود را به موقـع پرداخـت کننـد تـا بتوانیـم تعـداد وام هـای بیشـتری را بـه اعضـا بدهیـم تـا مشـکلات دیگران نیز از این محل برطرف شود.

وی گفـت: انتظـار داریـم تـا خیریـن نیـز بـه کمـک مـا بیایند زیرا ا گر آنها نیز به ما کمک مالی کنند می توانیم اقدامـات دیگـری را نیـز از قبیـل اعطـای بسـته های معیشـتی نیـز انجـام دهیـم و تا کنـون وعده هایـی بـه مـا داده شـده اسـت کـه انتظـار داریـم ایـن وعده هـا عملیاتی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار