سرپرست معاون صنایع‌دستی استان یزد خبر داد؛

فروش بیش از سی میلیارد تومان صنایع دستی یزد

سرپرست معاون صنایع‌دستی استان یزد، از فروش بیش از سی میلیارد تومان محصولات صنایع‌دستی استان در بازارچه‌های نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۱۹۵۷
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، عبدالمجید عربی روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین‌ماه با اعلام این خبر اظهار داشت: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ماه، ۵۳ بازارچه صنایع‌دستی در قالب ۴۹۶ غرفه در بنا‌ها و مکان‌های تاریخی استان، به تولید و عرضه صنایع‌دستی عمدتاً بومی یزد پرداختند.

سرپرست معاون صنایع‌دستی استان یزد در ادامه بابیان اینکه برپایی این بازارچه‌ها در راستای معرفی هنر‌های اصیل و بومی استان یزد به گردشگران خارجی و داخلی و حمایت از هنرمندان استان انجام شد، افزود: این بازارچه‌ها در شهرستان‌های ابرکوه، میبد، بافق، خاتم، بهاباد، تفت، اردکان و یزد برپاشده بودند و صنایع‌دستی استان را در رشته‌های گلیم‌بافی، کاربافی، سبدبافی، سفال و سرامیک، زیورآلات سنتی، منسوجات سنتی و ... به علاقه‌مندان عرضه کرده‌اند.

عربی با اعلام این مطلب که ایام نوروز بهترین فرصت برای فروش، عرضه و معرفی محصولات صنایع‌دستی استان به گردشگران داخلی و خارجی است، خاطرنشان کرد: سفال و سرامیک و دست بافته‌های سنتی یزد ازجمله محصولاتی بودند که بیشترین فروش را در ایام عید نوروز امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: افزایش سفر‌های درون‌شهری در استان و استقبال مردم یزد از بازارچه‌ها، هدفمندی محصولات صنایع‌دستی استان نسبت به سلیقه روز بازار و قیمت‌گذاری مناسب موجب رونق بازارچه‌های نوروزی امسال و فروش خوب آن‌ها بوده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد بابیان اینکه یزد از استان‌های توانمند در حوزه صنایع‌دستی است، تصریح کرد: برگزاری این بازارچه‌ها اقدامی مهم در راستای تقویت اقتصاد صنایع‌دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این حوزه است.

ارسال نظرات