امام جمعه طارم:

حسن نیکو از مهمترین ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) بود

زنجان _ امام جمعه طارم با بیان اینکه مهمترین ویژگی امام حسن مجتبی علیه السلام حسن خلق است، گفت:حسن خلق از ثمره‌های ایمان است و موجب رشد ایمان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۲۰۸
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

حجت الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی برای دستگیری از نیازمندان و مستمندان است و دستگیری از مستمندان و نیازمندان یکی از ویژگی‌های برجسته امام حسن مجتبی علیه السلام بود، اظهار داشت:اگر انسان بخواهد به درجه عالی از زندگی برسد همواره باید کمک حال نیازمندان و مستمندان باشد.

حسن نیکو از مهمترین ویژگی های امام حسن مجتبی (ع) بود

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی علیه السلام «إِنْ أَحْسَنَ اَلْحَسَنِ اَلْخُلُقُ اَلْحَسَنُ، بهتر نیکوئی‌ها حسن خلق است»، تصریح کرد:ائمه اطهار علیه السلام و امام حسن مجتبی علیه السلام بهترین الگو برای خوش اخلاقی و خلق نیکو هستند.

حجت الاسلام منصوری با تاکید بر اینکه بالاترین نیکی و خوبی انسان داشتن خلق نیکو است، گفت:این ویژگی تاثیرات بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان مومن دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش در حسن معاشرت، خوش اخلاقی است و بسیار به آن سفارش شده است، تاکید کرد:حسن خلق از ثمره‌های ایمان است و موجب رشد ایمان می‌شود.

امام جمعه طارم با بیان اینکه هرکس خوش اخلاق باشد ایمان او کامل است، بیان داشت:پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند انسان بداخلاق با ایمان و متدین و مؤمن نیست.

وی با اشاره به اینکه داشتن سلوک و خوش اخلاقی در خانواده اهمیت بسیاری دارد، گفت:حسن خلق و
برخورد خوش، ثمرات زیادی نصیب خانواده و اعضای آن کند و خوش اخلاقی و برخورداری از ویژگی‌ها و صفات ارزشمندی است که در کردار و گفتار انسان تجلی پیدا می‌کند، خوش زبانی، احترام به اشخاص، فروتنی، سعه صدر، سلام کردن، دلجویی و مهربانی از مصادیق خوش اخلاقی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام «إِنَّ حُسْنَ اَلْخُلُقِ یُذِیبُ اَلْخَطِیئَةَ کَمَا تُذِیبُ اَلشَّمْسُ اَلْجَلِیدَ وَ إِنَّ سُوءَ اَلْخُلُقِ لَیُفْسِدُ اَلْعَمَلَ کَمَا یُفْسِدُ اَلْخَلُّ اَلْعَسَلَ. همانا اخلاق نیک خطا‌ها را ذوب و نابود مى‌کند، همانطورى که خورشید یخ را ذوب مى‌کند؛ و نیز اخلاق زشت عمل انسان را فاسد مى‌گرداند، همچنان که سرکه عسل را فاسد مى‌کند»، افزود:خوش اخلاقی سبب افزایش رزق و روزی می‌شود و می‌تواند آثار ارزشمندی در زندگی دنیوی و اخروی انسان داشته باشد.

امام جمعه طارم مهربانی، عبادت، گذشت، فروتنی، میهمان نوازی، بردباری، صبر، از خودگذشتگی، راستگویی و صداقت را از جمله ویژگی‌های امام حسن مجتبی علیه السلام برشمرد و خاطر نشان کرد:حسن خلق و سخاوت از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بود و ایشان را کریم اهل بیت (ع) می‌نامند.

ارسال نظرات