حجت الاسلام علیزاده، نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ پیرامون فلسفه حجاب یادداشتی ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۵۰۲۲۴۳
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ پیرامون فلسفه حجاب یادداشتی را ارائه کرده است.

در این یادداشت آمده است: 

بسمه تعالی

قابل توجه بانوان وطن!

ماهیت زندگی انسان اجتماعی است و اجتماعی بودن منحصر به مرد نیست بلکه زنان هم بسان مردان اجتماعی و از منظر اسلام و قرآن از جایگاه ویژه ای نیز بر خوردارند. و الّا از زندگی انسانی به معنای واقع آن بهره ای نخواهند برند.

دلیل این ادعا در حکم مترقی حجاب نهفته است و آن اینکه اگر بنای عقلا و دین و شرع محدود کردن زن به اندرونی و خانه بود، چه ضرورتی داشت که رعایت حجاب، تکلیف و واجب شرعی بشود، چه آنکه اسلام و نظام های مبتنی بر دین هیچ محدویتی را برای فعالیت های مشروع و مثبت و مفید زنان در جامعه جایز نمی داند، جز هرزگی و پلشتی و برهنگی که اتفاقا این وضعیت است که حصار و زندان و اسارتی برای زن و محدود شدن او تلقی می گردد، زیرا زن را گرفتار نوعی عروسک خیمه شب بازی و آلت دست عیّاشان بی سر و پا قرار می دهد و با گرفتار آمدن در دام های نفسانی و شیطانی از رشد و پیشرفت و تعالی و کمال واقعی باز می ماند.

چه بسا در این شرایط است که زن با دریده شدن پرده های حیا و نجابتش، تبدیل می گردد به عنصری خودستا و دارای شخصیتی کاذب و بازیچه سیاست بازان دنیاطلب و تشنه ی قدرت شیطانی.

لطفا به این بیان رهبر فرزانه و حکیم انقلاب که در دیدار مدیران و مسوولان نظام با معظم له فرمودند؛ توجه کنید: "دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ماهم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. خیلی از کسانی که کشف حجاب می کنند نمی دانند این را، اگر بدانند که پشت این کاری که این ها دارند می کنند، چه کسانی هستند، قطعا نمی کنند. من می دانم خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دین اند، اهل تضرع اند، اهل رمضان اند، اهل گریه و دعا هستند؛ توجه ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوس های دشمن، دستگاه های جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است، اگر بدانند حتما نمی کنند."

چه بسیار بانوانی که بدلیل عدم آگاهی به اسارت رفته و گرفتار آمده در دام شیادان دنیا طلب و شهوت ران، که بجای رشد و پیشرفت و فتح قله های عزت و سربلندی، تنها هنرشان تبرج و گرمابخشی به پارتی ها و بساط عیش مرد نماهای بی غیرت و لجن می شوند.

براستی آیا این ظلم به زن، محدودیت و انفعال و ارتجاع و بی فرهنگی است یا زنانی که تحت سایه پوشش و حجاب در اوج امنیت، چون اراده کنند خود را بر قله های رفیع علم و دانش و تخصص و عزت می بینند؟ چه بسیارند زنان تحصیل کرده در سطوح عالیه که هم اکنون با افتخار در مناصب و جایگاه های حساسی همچون پزشکی، مدیریتی، خلبانی، وکالت، کارگردانی، استادی و معلمی و ریاست شهرداری و ... صادقانه در حال خدمتند و در عین حال در حریم خانه و خانواده نیز محور عاطفه و عشق و تربیت و احترام و دلگرمی مردان مرد جامعه بوده و هستند.

و جالب اینکه هیچ گاه حجاب و حتی چادر و پوشش را نه تنها مزاحم و مانعی سر راه خویش ندیده اند که بر عکس پشتوانه ای برای سلامت و امنیت و وقار و حرمت و پیشرفت خویش یافتند.

"حجاب" برکت و موهبتی است که ارزشی بر زنان و دختران خوش طینت و با نجابت جامعه می افزاید، چنانکه بی حجابی از ارزش و وقار زن می کاهد و جایگاه اجتماعی اش را به ویژه در جامعه ای که اکثریت قاطع پایبند به فرهنگ ملی و دینی هستند، آسیب می رساند.

آری حجاب و پوشش! از زن مادری سلیم النفس و تربیت کننده ای بی منت، همسری وفادار و مهربان، بانویی زلال و با حیا و خواهری اجتماعی و اثرگذار در عزت و اقتدار و سلامت و پاکی جامعه؛ می سازد.

سربلند باد جامعه و میهن اسلامی، با داشتن چنین گوهر های نابی که مردان، از دامن پاک شان به معراج می روند و امید های امروز و فردا (فرزندانمان) زیر نگاه نافذ و پر مهرشان، عاقبت بخیر می شوند. انشالله.

والسلام 1402/1/16 .

ارسال نظرات