خبرهای داغ:
دوره خودسازی و بازسازی درونی همزمان با ماه مبارک رمضان در حوزه مقاومت بسیج شهدای گمنام استان قم با هدف تعمیق باورهای دینی و ارزش های اخلاقی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۲۸۰
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

برگزاری دوره خودسازی در پایگاه شهدای گمنام قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم؛ محمدحسین دربندری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای گمنام قم در جمع محفل مناجات شبانه رمضانیه بسیجیان به بیان بایدها و نبایدهایی که در ماه رمضان مؤمنین باید التزام داشته باشند پرداخت و گفت:  بشر به جهت آنکه در مسیر تکاملی در حال حرکت است و منتهای مسیرش به سوی خداست و قرآن  کریم در آیه ۶ سوره انشقاق می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الْإِنْسَانُ إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَیٰ رَبِّکَ کَدْحًا فَمُلَاقِیهِ» به این معنا که ای انسان تو با مشقت به سمت پروردگارت در حرکت هستی و با او دیدار خواهی کرد.

وی گفت: از طرفی برخی اوقات دچار ترس مثبت می‌شویم یعنی می‌ترسیم که به خاطر بعضی از گناهان خانوادگی، اجتماعی و یا فردی، دچار جریمه الهی شوم؛ این خوف و ترس نیز، عبادت است. در قرآن آمده است که گاهی ترس‌های شما، بهشتی‌تان می‌کند؛ گاهی هم خوشحالی‌های شما بهشتی‌تان می‌کند به این معنا که وقتی کار نیکی انجام می‌دهید خوشحال هستید که خداوند توفیق چنین عملی را به شما داده و این شادی، ارزشمند است.

فرمانده حوزه شهدای گمنام خاطرنشان کرد: خداوند یک خطاب هم به ما گناهکاران دارد که غیر از خطاب به انبیا و ائمه است و چون ما را دوست دارد، به صورت ویژه با ما حرف می‌زند. پروردگار در قرآن به ما بندگان گناهکار خود می‌فرماید اگر لغزیدی و اشتباه کردی، مبادا از رحمت من دلسرد و ناامید شوی؛ هر تعداد گناه که در پرونده‌ات است تو را می‌بخشم چرا که تو با خدایی روبرو شده‌ای که غفور و رحیم است.

در پایان با اشاره به فضیلت‌های عبادت در نیمه‌های شب بیان کرد: در همه ایام سال، در همه شب‌ها، در نیمه‌شب‌ها، با تلاوت قرآن، با تدبر در قرآن، با خواندن دعای مجیر می‌شود این تصفیه باطن را به وجود آورد، ولی ماه رمضان یک فرصت استثنایی است. لیالی و ایام این ماه، هر ساعت و هر دقیقه‌اش برای انسان بخصوص شما جوانان بسیجی یک فرصت است.

دربندی گفت: از آن روی که ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است، باید در این ماه تقوای الهی پیشه کرده، به انجام واجبات پایبند بوده و از محرمات به شدت اجتناب کنیم.

 

ارسال نظرات