خبرهای داغ:
به همّت گروه جهادی شهید شفیعی و با مشارکت قرارگاه ۱۹ دی، حوزه مقاومت شهید بهشتی، "سومین جشنواره مردمی بصیرت کریم"، با حضور عموم عاشقان اهل‌بیت علیهم‌السلام، در بوستان بنفشه منطقه بنیاد قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۴۰
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ربانی نماینده‌ی سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین در این آیین، ضمن تبریک خجسته میلاد با سعادت امام مجتبی علیه‌السلام، از "سخاوت" به عنوان یکی از ویژگی‌های بارز امام حسن مجتبی علیه‌السلام نام برد و با اشاره به داستان ضمانت آن امام همام گفت: روزی حضرت در حال طواف بود که سائلی آمد و درخواست کمک کرد و از قرض و بدهی خود به امام پناه آورد. حضرت فرمود: در حال حاضر، سکّه‌ای در اختیار ندارم تا به شما بدهم. شخصِ سائل گفت: پس لطفا بیائید و کنار درب مسجد الحرام، ضمانت مرا پیش طلبکارم کنید و برای من مهلت بگیرید. حضرت آمدند و ضمانت کردند.

سومین جشنواره مردمی

وی ادامه داد: پس از این ماجرا، ابن عباس خدمت حضرت رسید و از علّت تَرک طواف، از امام مجتبی علیه‌السلام پرسید، حضرت پاسخ دادند: سمعت ابی یقول: سمعت رسول الله صلی‌الله علیه‌و آله یقول: مَنْ سَعی فی حاجَه أَخیهِ المؤمنِ فکأنَّما عَبَدَ اللهَ تِسْعَهَ آلافِ سنَه، صائماً نهارُهُ قائماً لَیلَهُ" یعنی از پدرم شنیدم که می‌فرمود: از رسول خدا (ص) شنید که فرمود: هر کس برای برادر مؤمن خویش یک نیاز برآورده کند، همچون کسی خواهد بود که خدای بزرگ را ۹ هزار سال، عبادت کرده است، در حالی که روزها روزه و شب‌ها تا به صبح در حال عبادت باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی قرض دادن و برآورده کردن حاجت برادر مومن را، از عادات امام حسن مجتبی علیه‌السلام و از بهترین فرهنگ‌های یک جامعه‌ی اسلامی برشمرد و افزود: امروز اگر فردی می‌خواهد دخترش ازدواج کند، اما دستش خالی است تا جهیزیه تهیه کند، باید به او قرض دهیم، اگر فرزند محصّل دارد، لوازم‌التحریر برایش تهیه کنیم، اگر مریض است و در بیمارستان است، هزینه داروهایش را تامین کنیم و خلاصه مساعدت کنیم.

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امروز دخترانی که بی‌حجاب هستند، جوانانی که اهل نماز نیستند، کسانی که از راه خدا گمراهند، با زبان بی‌زبانی به ما می‌گویند: آهای مردم! بیائید کُمکمان کنید، ما گمراهیم و ما اگر از این کار غافل شویم، همین افراد روز قیامت به ما می‌گویند: چرا به ما نگفتید حجاب نداری!؟ چرا به ما اعتراض نکردید که نماز نمی‌خوانی!؟

وی بر وجوب امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: امام خامنه‌ای مدظله‌العالی فرمودند: در موضوع امر به معروف، تذکّر بدهید و ردّ شوید؛ زیرا به قول شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز جمهوری اسلامی حرم اهل بیت است و اگر این حرم صدمه ببینید، در حقیقت همه‌ی حرم‌ها خسارت می‌بیند.

نماینده‌ی سابق رهبر معظم انقلاب در آمریکای لاتین سپس به عوامل عاقبت بخیری پرداخت و اظهار داشت: از جمله عوامل عاقبت بخیری، "نماز اول وقت"، "احترام به والدین"، "احترام به جمهوری اسلامی" و "اطاعت از رهبری" است.

وی در پایان ضمن تشکر از حجت‌الاسلام احمد قادری مدیر گروه جهادی و خیریه شهید محمدرضا شفیعی بابت برگزاری این‌گونه برنامه‌های جهادی - فرهنگی و لزوم حمایت مردم و خصوصاََ مسئولین از برنامه‌ها گفت: این گونه جلسات، همه‌اش نور است، همه‌اش برکت است و انشاالله همه‌اش کار الهی است و در یک جمله، این کارها تقویت جمهوری اسلامی ایران است و شما حاضرین بزرگوار، هم شرکت کنید، هم کمک کنید و هم انشاالله، همراهی کنید.

سومین جشنواره مردمی

سومین جشنواره مردمی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها