رئیس کل دادگستری استفاده از فناوری های نوین را از مهم ترین اهداف دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: نظارت و آموزش در دستگاه های قضایی استان برای بهره مندی بیشتر از سامانه های الکترونیکی ضروری است.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۷۹
|
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

رئیس دادگستری اردبیل: استفاده از فناوری های نوین برای کاهش اطاله دادرسی ضروری است

حجت الاسلام حسین کثیرلو در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل، با قدردانی از تلاش های قضات و کارمندان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل، عملکرد دادسرای عمومی انقلاب را در شاخص های ۶ گانه مطلوب ارزیابی کرد و افزود: آنچه ارزیابی ها مشخص می کند شناخت نقطه ضعف ها و قوت ها است که باید برای برطرف کردن ضعف ها و رفع مشکلات و نیز تقویت نقاط قوت بیش از پیش تلاش کرد.

وی با اشاره به رویکردهای اصلی دستگاه قضایی استان، اتقان آرا و استفاده از فناوری های نوین در ارائه خدمات به مردم را از مهم ترین اهداف دستگاه قضایی برشمرد و گفت: لزوم نظارت و آموزش به زیر مجموعه ها برای بهره مندی بیشتر از سیستم های الکترونیکی برای تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی ضروری است و باید برای رسیدن به نتایج مطلوب تر بیش از پیش تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،رئیس کل دادگستری استان همچنین با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده ها به محاکم را فرصتی برای پرداختن به پرونده های مهم برشمرد و افزود: هر چه از میزان ورودی پرونده ها در شعب کاسته شود قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی دقیق تر خواهند داشت و به تبع آن زمینه صدور آرای متقن فراهم می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در پیشبرد موفق امور، کادرسازی را از برنامه های دستگاه قضایی استان برشمرد و ادامه داد: ترکیب نیروی جوان و با استعداد در کنار نیروهای مجرب در رسیدن به اهداف و سیاست های کلی قوه قضاییه بسیار اثربخش است و دادگستری استان نیز در این همین راستا برنامه های خود را پیگیری می کند.

سیدعبدالله طباطبایی ، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هم در این جلسه با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) گزارشی از عملکرد دادسرای مرکز استان در سال گذشته ارائه کرد.

ارسال نظرات