شبی برتر از هزار ماه، از خاک تا افلاک؛

اعلام جزئیات ویژه برنامه های لیالی قدر در حرم مطهر رضوی

امشب، شبِ مهمانی رازهاست. امشب پنجره‏ ها ستاره می‏ چینند تا جوشن‏ کبیر، با تمام عظمتش آغاز شود. امشب، شب یلدای روح است؛ یلدایی که مقیاسش زمینی نیست. امشب، تمام فرشتگان آسمان، با کسی که قرارِ زمین است وعده دیدار دارند.
کد خبر: ۹۵۰۳۰۵۰
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، امشب، شبِ مهمانی رازهاست. امشب پنجره‏ ها ستاره می‏ چینند تا جوشن‏ کبیر، با تمام عظمتش آغاز شود. امشب، شب یلدای روح است؛ یلدایی که مقیاسش زمینی نیست. امشب، تمام فرشتگان آسمان، با کسی که قرارِ زمین است وعده دیدار دارند. چه بزمی است در زمین و چه شوری است در آسمان... خاک، به شدت به افلاک نزدیک است و الغوث الغوث، پروانه پروانه از رویِ انگشت‏ها به سوی دوست پر می‏زند. دهان‏ها بویِ ذکر می‏دهند و کلیدهای بهشت همه جا پخشند. امشب شبی است بهتر از هزار ماه؛ شب قدر...

امشب مراسم احیای اولین شب قدر سال 1402 برگزار می شود و حرم مطهر رضوی همچون هرسال میعادگاه عاشقانی است که در صحن و سرای آسمان حضرت رضا (ع)، شب قدر را احیا می کنند. در آستانه فرا رسیدن شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی برای برپایی مراسم احیا و میزبانی از خیل زائران حضرت رضا(ع) در این مراسم پرفیض و نورانی تشریح شد. بنا بر اعلام آستان قدس رضوی، این محافل در روزهای یک شنبه، سه شنبه و پنج شنبه، مصادف با شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک برگزار می شود و قرائت قرآن، زمزمه فرازهای دعای جوشن کبیر، مداحی، سخنرانی و برپایی مراسم قرآن‌به‌سر، از جمله مهم ترین بخش‌های آن خواهد بود.

صحن پیامبر اعظم(ص)، محور برپایی مراسم لیالی قدر

برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی و معرفتی برای این شب‌های پرفضیلت در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با محوریت صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می شود. یک شنبه بیستم فروردین ماه، مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 20:30 با قرائت کلام ا... مجید و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود. مراسم احیا و قرآن‌به‌سر شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی توسط آیت‌ا... علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار می شود و ذاکر و مداح این محفل نیز حاج احمد واعظی خواهد بود.

احیای شب 21 ماه مبارک نیز، از ساعت 20:30 سه شنبه بیست و دوم فروردین ماه آغاز می شود. در ابتدای این مراسم زائران و مجاوران از قرائت آیات کلام ا... وحی با نوای جلیل اشرفی بهره‌مند خواهند شد و سپس حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر دعای پر فیض جوشن کبیر را قرائت می کند و مهدی سروری به نوحه خوانی خواهد پرداخت. سخنران مراسم شب قدر بیست و یکم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی نیز، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی خواهد بود.

سومین مراسم شب قدر نیز همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک، از ساعت 20 پنج شنبه 24 فروردین ماه و با محفل قرآنی ترتیل خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت آغاز می شود و قاریان بین المللی حرم مطهر رضوی یکی از باشکوه ترین محافل قرآنی را با حضور زائران حضرت رضا(ع) برپا خواهند کرد. در ادامه، سیدمهدی میرداماد از مداحان برجسته کشور دعای پرفیض جوشن کبیر را همراه با زائران زمزمه خواهند کرد و سپس مراسم سخنرانی و قرآن‌به‌سر، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مسعود عالی برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها