معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: سال گذشته ۳۵۰ دستگاه آمبولانس خریداری و به ناوگان این مجموعه اضافه شد و در سالجاری نیز برای خرید ٩٠٠ دستگاه آمبولانس برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۲۳
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

امسال 900 دستگاه آمبولانس به ناوگان هلال احمر کشور اضافه می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ دکتر نامدارعبدالهیان در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل هلال احمر این استان افزود: نیروی انسانی امروزه به عنوان یک اصل در دنیا شناخته شده که اگر کشوری می‌خواهد توسعه یابد، عامل آن انسانی است.


وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سرمایه کشور ژاپن نیروی انسانی می‌باشد، اظهارداشت: امروزه این مهم به عنوان یک اصل در دنیا شناخته شده است.


معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کمبود نیروی انسانی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: باید به این مقوله نیز توجه زیادی داشته باشیم.


عبدالهیان ادامه داد: در خدمت نهادی هستیم که چندین ویژگی دارد و متفاوت از نهاد‌های دیگر است که شق ارزشی بودن این نهاد به شمار می‌رود که فعالیت‌های آن بر اساس کتاب آسمانی است.


وی یادآوری کرد: بر اساس آیات قرآن کریم هرکسی که جان فردی را نجات دهد همانند آن است که جان انسان‌ها را نجات داده، اما به اینکه این فرد در چه دین، نژاد و ملیتی باشد به آن اشاره نشده است.


معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: ارزشی بودن و نجات جان انسان‌ها را به عینه در هلال احمر دیده ایم که این مهم بی نظیر است.


عبدالهیان مردمی بودن هلال احمر را از دیگر ویژگی‌های بارز آن بیان کرد و افزود: امروزه هرجایی که مردم با اعتقاد قلبی و بدون شعار پای کار بوده اند و مشکلی داشته ایم، به آسانی رفع شده است.


وی تاکید کرد: وابستگی هلال احمر به افرادی است که داوطلبان و خیروار در این مجموعه فعالیت دارند و نسبت خیران و داوطلبان به کارکنان بیشتر است.


معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بین المللی بودن این مجموعه را از دیگر ویژگی‌ها برشمرد و گفت: نمونه آن در کمک به زلزله زدگان کشور ترکیه بود که رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، تقدیر از رئیس جمعیت هلال احمر ایران در واقع از نیرو‌ها و داوطلبان این مجموعه در تیز بودن و هوشمندانه عمل کردن بود.


عبدالهیان به برنامه‌های در دست اقدام جمعیت هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: هر ارگانی که بخواهد حیات خود را در فعالیت‌ها ارتقا بدهد باید برنامه محور باشد که برنامه‌ها را بر اساس شاخص به پیش برود.


وی با تاکید بر این اینکه برای نخستین بار در هلال احمر معاونت برنامه ریزی را ایجاد کرده ایم، ادامه داد: این معاونت در حال تدوین برنامه‌های استراتژیک و راهبردی است که بر اساس مسیر علمی گردآوری و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی هلال احمر جمع بندی می‌شود.


معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این برنامه برش استانی و شهرستانی دارد، گفت: برنامه در دست تدوین، همسو و هم جهت با برنامه‌های بالادستی که مهمترین آن اساسنامه هلال احمر و برنامه ششم توسعه است، می‌باشد.


عبدالهیان، تقویت شبکه امداد و نجات را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام هلال احمر کشور بیان کرد و افزود: میانگین جهانی رسیدن نیرو‌های امداد و نجات بر سر صحنه حوادث ۱۳ دقیقه است که باید به این زمان دست یابیم چرا که تاخیر در این امر ممکن است به قیمت از دست رفتن جان هموطنان تمام شود.


وی با بیان اینکه ناوگان جمعیت هلال احمر فرسوده است، تاکید کرد: ارتقای تجهیزات هلال احمر یکی دیگر نیازهاست که سال گذشته ۳۵۰ دستگاه آمبولانس خریداری و به ناوگان این مجموعه اضافه شد و در سالجاری نیز برای خرید ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برنامه ریزی شده است.


گفتنی است، در پایان این آیین، "حکمت الله هاشمی" به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی و از زحمات ۲ ساله "سید قاسم موسوی" مدیرعامل قبلی این جمعیت قدردانی شد. 

ارسال نظرات