کرمی گفت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا در کشور ۱۸ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند که خوشبختانه این استان در این رنگبندی قرار ندارد و تنها زابل در وضعیت نارنجی و بیشتر شهرها در وضعیت زرد کرونایی هستند.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۸۳
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد کرمی روز یکشنبه در جلسه مشترک شورای پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به شیوع موج جدید کرونا همه دستگاه‌ها، ادارات و موسسات باید با رعایت نکات پیشگیرانه به سلامت نیروهای انسانی خود توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: تعداد پنج نفر از شهرواندان عزیزمان در هفته اخیر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند که این اتفاق می طلبد که شهروندان مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا وضعیت بدتر نشود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این موضوع که پیشگیری خیلی راحت تر از درمان است، بیان کرد: با رعایت نکات پیشگیرانه شامل ماسک زدن در اماکن عمومی و عدم تجمعات بی مورد و همچنین تزریق واکسن یادآور کرونا دردسر و هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان این بیماری خواهیم داشت‌.

وی بیان کرد: مهمترین سرمایه ما فرزندان این آب و خاک هستند که در مدارس مشغول تحصیل هستند از همین رو آموزش و پرورش باید شرایط پیشگیرانه در مدارس را به خوبی اجرا کند تا این سرمایه های انسانی دچار مشکلی نشوند.

کرمی افزود: کشوری که دارای نیروی انسانی سالم نباشد نمی‌تواند رشد و مشکلات را رفع کند پس سلامت نیروهای انسانی از اهمیت بالایی برخودار است.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های پر فضیلت قدر گفت: در این شب‌های عزیز نمازگزاران و روزه داران جهت برپایی مراسم این شبها در مساجد تجمع می‌کنند و می طلبد این عزیزان تمامی موارد پیشگیری را رعایت کنند.

در این جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در حوزه های خود ارائه کردند.

ارسال نظرات