به مناسبت روز قشر بسیج هنرمندان مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان خوزستان پیام تبریک صادر کرد.

سرهنگ پاسدار حسین زمانی مسئول سازمان بسیج هنرمندان خوزستان به مناسبت ۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید اهل قلم، مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان پیامی صادر نمود. 
کد خبر: ۹۵۰۳۲۶۷
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ پاسدار حسین زمانی مسئول سازمان بسیج هنرمندان خوزستان به مناسبت ۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید اهل قلم، مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و روز قشر بسیج هنرمندان پیامی صادر نمود.  در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عنوان «هنر انقلاب اسلامی» که بمناسبت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم "شهید مرتضی آوینی" ثبت شده، تنها یک اصطلاح ویترینی و شعاری نیست بلکه نشانه ای از سلوکِ هنرِ متعهد و مسئله مندِ انقلاب اسلامی است.

امروز، با هنر انقلاب، با رنگ و قلم، با موسیقی و تصویر و با واژه و حرکت، به همه، زندگی و نیرو هدیه می کنیم. از همین امروز، روز هنر انقلاب اسلامی، بهتر می بینیم، روشن تر فکر می کنیم، رنگی تر و درخشان تر می شویم و دنیا را زیباتر می کنیم.

یاد آن پیر سپیدروح به خیر که می گفت: «هنر عبارت است از دمیدن روح تعهد در کالبد انسان

شهادت، پایان نامه هنرمند در مکتب رسالت خویش است و مرگ با ذلت، پایان رقم خورده بیچارگانی است که هنر را اسیر دنیاپرستی خویش قرار داده اند.

جهان، هنرمندتر از اباعبدالله علیه السلام را در خود ندیده است و تقویم روزگار، روزی پرهنرتر از عاشورا را تجربه نکرده. این است که هنرسازترین بانوی عالم، سوگند می خورد در این تابلوی وسیع صبر و حماسه، جز زیبایی چیزی ندیده و چیزی تماشا نکرده!

پس سلام بر هنر، آن گاه که از شرقی ترین زوایای رسالت طلوع می کند تا پیامبر انسان به سمت بلوغی روشن باشد و درود بر هنرمند که هرگز نمی میرد و هیچ گاه پایان نمی یابد! ها».

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک هفته‌ هنر انقلاب اسلامی‌ و روز قشر بسیج هنرمندان را به تمامی هنرمندان، علو درجات شهید والامقام مرتضی آوینی این مرد بزرگ، متعهد و هنرمند را از درگاه خدای شهیدان خواستارم.

سرهنگ پاسدار حسین زمانی
مسئول سازمان بسیج هنرمندان خوزستان

ارسال نظرات