خبرهای داغ:
یک مربی تربیتی:

شرک خفی آفت‌ایمان مؤمنان است

مربی تربیتی پایگاه حنانه قم گفت: مؤمنان دارای شرک جلی نیستند اما ممکن است‌ایمان آن‌ها دچار شرک خفی شود و این شرک آفت‌ایمان آن‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۰۳۳۱۵
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

شرک خفی آفت‌ایمان مؤمنان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خانم نازک تبار در جلسه محفل قرائت و تفسیر موضوعی سوره مبارکه انعام در پایگاه حنانه با اشاره به آیاتی از سوره انعام، بیان داشت: از مباحث مطرح شده در این سوره می‌توان به اصول دین و مسائل اخلاقی اشاره کرد؛ ابتدای سوره با حمد و ستایش الهی آغاز و حمد را تنها مخصوص خالق هستی می‌داند یعنی خدایی که خالق ظلمات و نور است.

وی خاطرنشان کرد: کلمه ظلمات در قرآن بصورت جمع بیان شده چون راه‌های گمراهی فراوان است اما کلمه نور بصورت مفرد است چون راه رسیدن به خدا یکی است.

نازک تبار ادامه داد: این سوره کسانی که شرک میورزند را به سه دسته تقسیم می‌کند، مادیون، دوگانه پرستان و مشرک‌ها و عقاید و افکار آن‌ها در این سوره به روشنی بیان شده است.

وی ادامه داد: مؤمنان دارای شرک جلی نیستند اما ممکن است‌ایمان آن‌ها دچار شرک خفی شود و این شرک آفت‌ایمان آن‌ها خواهد بود و همچون موری است که در دل شب بر روی سنگ سیاه در حال گذر است، شرک خفی مثل ریا و خودخواهی و خود پسندی، منیت را شریک خداوند متعال قرار می‌دهد، جهان در خیر و شر آکنده است و مهم انتخاب ما است که چه راهی را برگزینیم.

انتهای پیام / غفوری

ارسال نظرات