کرونا در سال جدید چهار قربانی در کردستان گرفت

از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش ۲۰ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان هستیم.
کد خبر: ۹۵۰۳۵۶۲
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (۱۸ فروردین ماه جاری)، بانه، بیجار، دیواندره، دهگلان، سنندج و کامیاران دارای رنگ زرد (نسبتا پرخطر) و بقیه شهرستان‌های استان آبی رنگ (بی خطر) هستند.

وی افزود: درصد موارد مثبت به حدود ۲۰ درصد رسیده و این آمار زنگ خطری برای استان خواهد بود.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان سنندج بیان کرد: با توجه به شیب موارد بستری و ابتلاء احتمال ورود به وضعیت نارنجی در سطح شهرستان سنندج را خواهیم داشت.

شاه ویسی خاطرنشان کرد: تأکید بر محدودیت‌های فردی بسیار ضروری است و افراد دارای علائم کرونا باید قرنطینه شوند.

وی بیان کرد: سویه رایج در شهرستان سنندج «او میکرون» است که قدرت سرایت و انتشار بالایی دارد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان سنندج عنوان کرد: تأکید بر واکسیناسیون بسیار مهم است و در کلیه مراکز بهداشتی شهر و روستا آماده خدمت رسانی به مردم هستیم.

کرونا در سال جدید چهار قربانی در کردستان گرفت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با مرگ یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، شمار قربانیان در سال جاری، به چهار نفر رسید.

دکتر بهرام کندایی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار در شهرستان‌های مختلف استان شناسایی شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۶ بیمار بدحال در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به روند افزایشی موارد مبتلا به کرونا، بیماران دارای علایم تنفسی را به قرنطینه در منزل و جداسازی از سایر افراد خانواده توصیه کرد.

کندایی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و سایر بیماری‌های تنفسی از قبیل پرهیز از دست دادن و روبوسی در میهمانی‌ها، بهبود تهویه منازل و استفاده از ماسک در تجمعات و مکان‌های سربسته ضروری است.

وی افزود: تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از ۶ ماه از تزریق دوز قبلی آنان گذشته و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای شامل بیماران قلبی، کلیوی، کبدی، تنفسی، دیابت، فشارخون، سخت درمان و نیز ضعف سیستم ایمنی در پیشگیری از این بیماری موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات