قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور؛

وجودشبکه دلالان دلیل افزایش قیمت‌ها است

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: شبکه دلالان باعث افزایش قیمت‌ها شده است.
کد خبر: ۹۵۰۳۶۱۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱


به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم بازرسی کل استان ایلام تاکید کرد: شناسایی شکل گیری ساختار فسادزا و پیشگیری از این ساختار‌ها در دستگاه‌های اداری و غیر اداری در کاهش چشمگیر تخلفات موثر است.

وی ادامه داد: وجود رویکرد زیربنایی در شفاف سازی عملکرد‌های دستگاه‌ها بر بهبود سلامت نظام اداری ادارات و بخش خصوصی تاثیرگذار است و بدون شک ضعف در شفافیت دستگاه‌های دولتی خصوصی و مالکیتی فسادزا می‌شود.

به گفته قائم مقام بازرسی کل کشور؛ ایجاد سامانه‌ها و بستر‌های الکترونیکی و هوشمندسازی فرآیند‌های عملکردی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله گردش کار، اقدام‌های فسادزا و تخلف آفرین، مناقصه، مزایده و هرگونه فعالیت‌های مالی دیگر را شفاف سازی می‌کند و موجب کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها می‌شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و در ماده ۱۰ قانون بودجه سالجاری به صراحت دسترسی بازرسان و ناظران سازمان بازرسی به سامانه‌های الکترونیکی دستگاه‌ها به عنوان یک تکلیف برای ادارات بیان شده است و مدیران دستگاه‌ها باید ساختار‌های فسادزا را در بدنه دستگاه متبوع خود به عنوان یک تکلیف و در راستای ارتقای سلامت نظام اداری، مطالبه مردمی و دغدغه رهبر معظم انقلاب شناسایی و حذف کنند.

رحمانیان با اشاره به اینکه تعهد و تخصص مدیران و کارگزاران دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید توامان و در کنار هم باشد، یادآور شد: حاکمیت اجرای قانون در سطح جامعه و آشنایی و التزام مردم و مسوولان به قانون و پایبندی به اجرای آن کشور را به سمت بالندگی و شکوفایی بیشتر سوق می‌دهد.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۰۶ آماده دریافت، ثبت و پیگیری گزارشات مردمی از تخلفات و پل ارتباطی مردم با بازرسی است.

قائم مقام بازرسی کل کشور در مورد شعار سال جدید هم تاکید کرد: تحقق جامع این شعار باعث بهبود رفاه معیشتی مردم، افزایش تولید، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی و توفیق کشور در همه حوزه‌های داخلی و تقویت امنیت و اقتدار کشور در بُعد خارجی می‌شود و اولویت همه دستگاه‌ها با توجه به دستور صریح رهبر معظم انقلاب تلاش برای تحقق شعار امسال باشد.

وی در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هم از بانک‌های عامل خواست اجراییه‌های این بانک‌ها موجب تعطیلی واحد‌ها و خاموش شدن چرخه تولید نشود.

رحمانیان اظهارداشت: تولید باید برای بازار جذاب و نوآورانه باشد و شرکت‌های دانش بنیان و فن آور ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد کالا‌ها و تولیدات نوین هستند و در سالجاری و همسو با شعار سال دستگاه‌ها برای مولد سازی منابع و نقشه‌های راه را برای افزایش تولید ترسیم کنند.
وی یادآور شد: پارسال در راستای شعار سال و همسو با وظایف ذاتی نظارتی سازمان بازرسی کل کشور، جلوگیری از تعطیلی ۲۳۰ واحد، افزایش تولید در ۲۵۵ واحد و تسریع در اخذ مجوز برای ۴۰۵ واحد انجام گرفت. 

رحمانیان در مورد پیمان سپاری ها افزود: سال گذشته بیش ۲۳۰ میلیارد تومان، چهار میلیون دلار و ۱۴ میلیون یورو صورت وضعیت های پیمانکاری اصلاح و منجر به کاهش برخی هزینه ها نیز شد.

وی ادامه داد: در حوزه جلوگیری از تضییع اموال و حقوق دولتی بیش هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، ۱۰ میلیون دلار و ۱۱۸ میلیون یورو و در بخش شناسایی و فرار مالیاتی همچنین با احتساب شناسایی بیش از ۳۲ هزار فرار مالیاتی و در مورد وصول فرار مالیاتی ۱۴ هزار فرار مالیاتی وصول شد.

وی یادآور شد: در بخش پیمان سپاری و رفع تعهدات ارزی برای افرادی که تسهیلات ارزی را دریافت اما به تعهدات خود عمل نکرده بودند پنج میلیون و ۴۵۱ هزار ۴۳۴ هزار یورو، چهار میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۰۰ درهم و۲۱ میلیون یوان به خزانه دولت واریز شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار