مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه استان زنجان:

تحقق انس نوجوانان با قرآن نیازمند برنامه های نوین و جذاب است

زنجان – مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه تحقق انس نوجوانان با قرآن نیازمند برنامه های نوین و جذاب است،گفت:قلب نوجوانان نورانی و بدون از هرگونه آلودگی است و آمادگی پذیرش هرگونه کلام و حقیقتی را دارد.
کد خبر: ۹۵۰۳۶۴۳
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

حقق انس نوجوانان با قرآن نیازمند برنامه های نوین و جذاب است

حجت الاسلام محسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان،ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع)،با بیان اینکه حیات طیبه،حیاتی است که خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته است و حیات حقیقی انسان است،اظهار داشت: در این عصر پیچیده و ماشینی که متاسفانه با واقعیت هویت روبه رو هستیم بهترین پناه انسان انس با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه  انس با قرآن کریم بهترین درمان برای  بیماری های روحی و روانی است،افزود:حیات طیبه سبک زندگی قرآنی است و اگر انسان بتواند در عرصه های فردی با حفظ، تدبر ،تلاوت هم نشین قرآن کریم باشد قطعا در عرصه اجتماعی یک جامعه نورانی و قرآنی که برگرفته ازآموزه های قرآنی است تشکیل می شود و جامعه به آرامش می رسد و بسیاری ازمشکلات حل خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری عدم آشنایی نوجوانان و جوانان با قرآن کریم را مهترین خلا در جامعه امروزی عنوان کرد و گفت:امروزه مهترین مسئله تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت قرآن کریم است و اگر بتوانیم نوجوانان و جوانان را به سمت حقیقت زندگی سوق دهیم مطمئنا  ناخوداگاه به سمت این کتاب آسمانی می روند چرا که  این کتاب آسمانی یک حقیقت زنده است.

این مسئول با بیان اینکه  تشکیل حلقه های قرآنی و تلاوت و تدبر در آیات قرآن کریم بهترین راه برای انس نوجوانان با قرآن کریم است،عنوان کرد:توجه به موضوع روخوانی صحیح قرآن کریم بسیار مهم است چراکه عدم ناتوانی در روخوانی قرآن کریم مانع ارتباط نوجوانان با این کتاب آسمانی می شود .

مسئول معاونت تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان  با اشاره به اینکه تشکیل محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان نوجوان کم سن می تواند انگیزه مضاعف برای جذب نوجوان شود،بیان داشت:حضور قاریان و حافظان کم سن در محافل می تواند الگویی برای نوجوانان و حتی والدین شود.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به روحیات نوجوانان  و جوانان ضروری است  و با توجه به شرایط روحی و روانی كه یك جوان یا نوجوان دارد او را به سمت فعالیت‌های قرآنی جذب كنیم،تاکید کرد:استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها، رسانه‌ها، و ... در این امرموثر است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه ای از امیرالمومنین علی(ع) ( انما قلب الحدث کالارض الخالیه ما القی فیها من شیء الا قبلته، همانا قلب نوجوان (و جوان) مانند زمین خالی است که چیزی در آن قرار داده نمی‌شود، مگر آنکه آن را می‌پذیرد)،خاطر نشان کرد: قلب نوجوانان و جوانان نورانی است و تا زمانی که هیچ‌گونه آلودگی در آن راه پیدا نکرده است آمادگی پذیرش هرگونه کلام و حقیقتی را دارند و چه زیبا که قلب و روح آن ها با پاکترین و زیباترین ونورانی ترین کلام که از سوی خداوند متعال برای انسان‌ها به ارمغان آمده است تجلی پیدا کند.    

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار