خبرهای داغ:
استاندار خوزستان خبر داد؛

تقویت سیل بندها، ذخیره سازی آب شرب، تدارک تانکرهای آبرسانی و اتخاذ کلیه تمهیدات جهت مقابله با سیلاب های احتمالی

استاندار خوزستان گفت: کلیه تمهیدات لازم از جمله تقویت سیل بندها، ذخیره سازی آب شرب و تدارک تانکرهای آبرسانی جهت مقابله با سیلاب های احتمالی و پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از بارش های سنگین پیش رو در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۵۰۳۷۲۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان روز سه شنبه به ریاست علی‌ اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و با حضور جمعی از معاونین و مدیران ستادی استانداری، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

 

استاندار خوزستان در خصوص این نشست توضیح داد: با توجه به هشدار قرمزی که سازمان هواشناسی اعلام کرد ضرورت داشت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش های سنگین پیش رو گرفته شود.

 

وی افزود: به این منظور مباحث مختلف مطرح و بررسی شد و تقسیم کار در زمینه های مختلف صورت گرفت.

 

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر عزیز در این روزها کوچ خود را آغاز کرده اند ضرورت دارد سازمان امور عشایر استان و دیگر دستگاه های متولی نسبت به اطلاع رسانی و حفظ سلامت و امنیت آنها اهتمام لازم را داشته باشند.

 

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص حاشیه رودخانه ها، زمین های کشاورزی و روستاهای در معرض سیل بنا شد سیل بندها تقویت شود همچنین در مناطقی که احتمال قطع یا کدر شدن آب شرب هست نیز مقرر شد ذخیره سازی آب و تدارک تانکرهای آبرسانی صورت گیرد.

 

حسینی محراب ادامه داد: در لالی که اخیراً مردم عزیز ما مشکل آب شرب پیدا کردند و اگر بارندگی شدید باشد احتمال دارد مجددا کدری آب را در لالی و برخی نقاط دیگر داشته باشیم بنا شد آبفا نسبت به ذخیره سازی و تامین آب شرب اقدام نماید.

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: از مردم هم میخواهیم آمادگی لازم را داشته باشند و با توجه به تعطیلی سه روزه از فرزندان خود در مناطق خطر و حاشیه رودخانه ها مراقبت نموده و توصیه‌های هواشناسی که از طریق صدا و سیما اعلام شده را رعایت نمایند که انشاالله حادثه ای در استان نداشته باشیم؛ ما آمادگی کامل داریم و تمهیدات لازم را با جدیت دنبال میکنیم تا حادثه ناگواری پیش نیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها