خبرهای داغ:
حجت الاسلام حمزه:

شب قدر، شب نزول قرآن است که سرنوشت بشر به آن وابسته است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بهار گفت: شب قدر، شب نزول قرآن است؛ قرآنی که سرنوشت بشر به آن وابسته است که اگر پیرو آن باشیم سعادتمند می‌شویم و اگر از آن دور شویم شقاوت و بدبختی برای ما رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۹۵۰۴۵۱۲
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

حجت‌الاسلام حبیب الله حمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار در اهمیت شب‌های قدر و احیای این شب‌ها اظهار کرد: شب‌های قدر از منظرهای مختلف اهمیت دارد و خداوند سوره قدر را در شأن شب‌های قدر نازل کرده است.

وی افزود: خداوند در تفسیر آیه ۴ سوره دخان که می‌فرماید «در آن شب هر امر مهمی تعیین و تقدیر می‌شود»، گفت: سوره قدر را نازل کرد و پیامبر اکرم(ص) در هنگام نزول بسیار خوشحال شدند و فرمود این روح و ملائکه برای تقدیر هر امری بر پیامبر نازل می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه شب قدر برای همه زمان‌ها است چه پیامبر(ص) باشد، چه نباشد، گفت: پیامبر (ص) فرمود ملائک تا وقتی که من هستم بر من نازل می‌شود و وقتی من نیستم بر ولی خدا؛ که امام علی(ع) و فرزندان طاهر ایشان هستند و در حال حاضر بر قلب نازنین امام زمان(عج)، امام حاضر و ناظر نازل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید همیشه پابه‌رکاب امام زمان خود باشیم، تصریح کرد: شب جایگاه ویژه‌ای در مسائل معنوی دارد ازجمله این‌که خداوند معراج پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را در شب قرار داده، تورات را در شب به حضرت موسی(ع) اهدا کرده، نزول ملائکه در شب قدر اتفاق می‌افتد و این‌که شب زمان مناسبی برای استغفار و توبه و انابه است.

حمزه گفت: شب قدر، شب نزول قرآن است؛ قرآنی که سرنوشت بشر به آن وابسته است که اگر پیرو آن باشیم سعادتمند و رستگار می‌شویم و اگر از آن دور شویم شقاوت و بدبختی برای ما رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: شب قدر، شب تقدیر و اندازه‌گیری است یعنی در نظام آفرینش هر چیزی اندازه‌ خاص خودش را دارد و هیچ‌چیز بی‌حساب و کتاب نیست و گذشته و حال و آینده با هم ارتباط خاصی دارند و این هم اشاره به اندازه‌ و محدوده جهان ما دارد و اصل علیت همان پیوند ضروری و قطعی حوادث با یکدیگر و این‌که هر حادثه‌ای قطعیت و اندازه خودش را از امور یا هر امری مقدم بر خود گرفته است یعنی علیت عمومی و نظام اسباب و مسببات بر جهان و جمیع وقایع حوادث جهان حکم‌فرما ست که همان اشاره به الله جل جلاله و حکم خدا بلکه بالاترین درس زندگی بشر امروز است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد:  یکی از مشکلات بشر امروزی دوری از خداوند و دستورات الهی است و در شب قدر این توجه به انسان‌ها داده می‌شود که در همه امور زندگی خدا را در نظر بگیرد و او را فراموش نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار