رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی:

نماد قدرت سیاسی و اقتصادی توسط ملتی با دست خالی مچاله شد

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی زمانی نماد قدرت سیاسی و اقتصادی در جهان بود، گفت: این نماد امروز توسط ملتی با دست خالی مچاله شده است.
کد خبر: ۹۵۰۴۶۱۶
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، صبح امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشته تاریخی جریان استکبار اظهار داشت: جریان سلطه تلاش کرده همه کشور‌ها و تمام امکانات و منابع دنیا را در ید قدرت خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: در شبه قاره هند، در خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و در اکثر نقاط جهان این سلطه پنجه انداخته و در قرن بیستم که آگاهی‌ها بیشتر شد و مردم کشور‌ها روشن‌تر شدند، شکل استعمار تغییر پیدا کرد و از حضور مستقیم مسلحانه یا لشکرکشی آشکار فاصله گرفتند و تغییر وضعیت دادند و منابع ثروت و سرپنجه‌های قدرت را در اختیار گرفتند.

پورمحمدی ادامه داد: استکبار، مراکز تاثیرگذار از نظر منابع مادی، مناطق سوق الجیشی را تحت کنترل خود درآوردند تا بتوانند سیطره خود را گسترش دهند و ایران نیز به عنوان یک کشور سرشار از منابع مختلف به ویژه منابع نفتی، مدنظر آن‌ها بود و قبل از انقلاب این تسلط به خوبی اتفاق افتاده بود و ارتباط میان ایران و رژیم کودک‌کش صهیونیست به نحوی بود که بسیاری از کشور‌های عربی از ایران به عنوان «اخو الیهود» یاد می‌کردند.

انقلاب اسلامی برای مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی اتفاق بزرگی بود

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آگاهی تاریخی به ما برای فهم درست از وضعیت فعلی کمک می‌کند، یادآور شد: انقلاب اسلامی حادثه بزرگی است و حتی اگر از مسئله فلسطین و غصب این کشور و ظلم به مردم این منطقه نیز چشم بپوشیم، انقلاب اسلامی برای مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی، اتفاق بزرگی بود، زیرا پس از این همه سلطه در منطقه و در شرایطی که مردم فلسطین تحت ظلم قرار گرفته بودند، ملت ایران سرافراز، آگاه، با قدرت و با اراده به میدان آمد و گفت می‌خواهم سرنوشت خود را در اختیار بگیرم.

وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ائتلافی در منطقه شکل گرفت و ایران اسلامی با سابقه تمدن چند هزار ساله که حالا خود را از زیر سلطه خارج کرده و در شرایطی که به عنوان نقطه ثقل و به عنوان جزیره منطقه مطرح بود، منافع استکبار را متوقف کرد.

پورمحمدی یادآور شد: انقلاب اسلامی نقش الهام بخشی و به قول دشمنان ما بدآموزی برای ملت‌های جهان داشت و نشان داد که با دست خالی می‌توان مقاومت کرد و به سرنوشت خود مسلط شد و پس از آن، زنجیره‌های آزادی بخشی و مقاومت در برابر استکبار در خاورمیانه، آسیا، آفریقا و ... شکل گرفت.

اتفاقات فلسطین، نماد بزرگی از ظلم و جنایت در منطقه بود

وی از اهانت به ارض مقدس و ظلم به مسلمین فلسطین به عنوان اهانتی به پیشینه تاریخی و دینی ما یاد کرد و گفت: ظلم در بسیاری از کشور‌های دنیا اتفاق افتاده، اما برخی موارد حالت نمادین پیدا کرده و اتفاقات فلسطین، نماد بزرگی از ظلم و جنایت در منطقه بود.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از هدف‌های بزرگ در منطقه و هدف آرمان‌خواهانه ما مقابله با جریان سلطه است، زیرا یک عده انسان جلاد و خونخوار با پیشینه کثیف به سرزمینی مقدس یورش کرده‌اند و با شعار‌های خاص نظیر از بحر تا نهر و ... مدعی شدند که می‌خواهند منطقه عظیمی را بگیرند.

در قبال فلسطین یک رسالت انسانی و یک رسالت دینی داریم

پورمحمدی با اشاره به اینکه عده‌ای از جوانان امروز می‌گویند که چرا وقتی خودمان مشکل داریم برای فلسطین به میدان می‌آییم، تصریح کرد: ما در قبال فلسطین یک رسالت انسانی و یک رسالت دینی داریم، اما بحث امنیتی کشور خودمان نیز مطرح است، زیرا صهیونیست‌ها با پشتوانه جهانی و مالی و تجهیزاتی، از داعش خطرناکتر است.

وی با اشاره به پیشینه تشکیل دولت منحوس و غیرقانونی اسرائیل غاصب از سال ۱۹۴۷ عنوان کرد: از آن تاریخ تاکنون، رژیم غاصب صهیونیستی با کمک آمریکا و انگلستان و تمام جریان سلطه و قدرت گام به گام بالا ماند تا همه در برابر آن عاصی و ناتوان شدند، زیرا سلطه خود را کاملا تثبیت کرد، اما انقلاب اسلامی این حرکت را متوقف کرد و به این قدرت پوشالی، سیر نزولی داد.

پورمحمدی ادامه داد: نه تنها رژیم صهیونیستی بلکه دیگر مستکبران ۱۴۸ سال است که فلسطین را به عنوان منطقه اصلی و جایگاهی برای قدرت و سلطه انتخاب کردند، اما امروز جمهوری اسلامی با قدرت نرم، این بساط را به هم زده و صهیونیست‌ها، امام را نماد این قدرت نرم می‌دانند و امام با مردم، انسجام ملی، با تولید قدرت ملی انقلاب را پیروز کرد و همین را به فلسطین منتقل کرد.

هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا شکسته است

وی تصریح کرد: امروز فلسطینی‌ها با الهام از انقلاب اسلامی، بالغ بر هزار و ۲۰۰ عملیات مسلحانه در داخل فلسطین انجام دادند و بچه‌های این کشور از کودکی آرزو دارند که بزرگ شوند و با فلسطین بجنگند و این الهام بخشی، ملت فلسطین را مقاوم کرده و طبیعی است که رژیم صهیونیستی، همه این اتفاقات را ناشی از جریان انقلاب اسلامی بداند.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: اکنون تیر از کمان رفته و آنچه در فضای بین‌المللی اتفاق افتاده، تیر رها شده است و هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا شکسته و ابهت اسرائلیلی که قدرت بدون شکست بود، فرو ریخته است.

پورمحمدی اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی که خود را نماد قدرت دیپلماسی و نماد قدرت اقتصادی می‌دانست در برابر یک ملت دست خالی مچاله شده است.

وی ادامه داد: از حدود ۱۰۰ سال پیش هر یهودی که از هر نقطه از جهان به اسرائیل می‌آمد، اوراق هویتی خود را از بین می‌بردند و می‌گفت ما می‌خواهیم فقط شهروند اسرائیلی باشیم، اما امروز ۶۰ درصد این افراد به سراغ تابعیت اصلی خود رفته‌اند و دو تابعیتی هستند.

پورمحمدی عنوان کرد: تحلیل‌های ناصحیح و تاریخ گویی‌های کاملا خلاف در مورد فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی وجود دارد و باید این‌ها را فاش کنیم و از آن‌ها غافل نشویم، زیرا دشمن از این غفلت ما استفاده کرده و به این جریان آسیب می‌زند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار