امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: شهرداری یزد باید در عمل پاسخگوی مطالبات، مراجعات و خواسته های مردمی باشد.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۰۷
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته بخش مرکزی یزد با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: کشور فلسطین سرزمین اشغال شده مسلمانان است و مردم آن کشور مورد ظلم واقع شده اند و همچنین مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است که تمام این دلایل عامل‌های حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

وی ادامه داد: از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های این رژیم غاصب غاصب مشخص شده است که این جریان فساد به دنبال تباهی بشریت علیه مردم فلسطین است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه به شعار سال ابراز کرد: گرانی امروز جامعه یک مسئله اساسی است که باید حل شود، اما متاسفانه بخشی از گرانی‌ها ریشه در مدیریت توزیع و نظارت دارد و بخشی دیگر مربوط به قوانین و شرایط خود مردم دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدرسی با تاکید بر اینکه عده‌ای از وجود تورم در کشور سود می‌برند اظهار کرد: برخی برهم زنندگان بازار و همچنین مخلین بازار خودرو از جمله گروه‌هایی هستند که در این بازار‌ها هرچند وقت یکبار دست به گرانی می‌زنند و بعد مدعی هستند که در حال ضرردهی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید جلوی واردکنندگان کالا، ابربدهکاران بانکی و تمام افرادی که از این گونه بخش‌ها سود می‌برند گرفته شود خاطرنشان کرد: باید با یک برنامه مداوم و عزمی راسخ جلوی سودجویی‌ها گرفته شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد:تورم آثار زیان باری در سطح جامعه دارد و باعث بی ثباتی در چرخه کسب و کار می‌شود و این موضوع نگرانی جامعه را به دنبال خواهد آورد و در ادامه کشش جامعه را برای تقاضای فراوان ایجاد می‌کند.

مدرسی در ادامه با تاکید بر اینکه همین موضوعات عامل افزایش قیمت واردات و کاهش ارزش پول ملی می‌شود خاطرنشان کرد: زمانی که ارزش پول ملی کاهش پیدا کند تراز تجاری جمهوری اسلامی دچار مشکل شده و در ادامه با شرکای خود دچار مشکلاتی می‌گردیم.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود موفقیت نظام و ملت در دیدگاه مردمان کشور‌های دیگر ضعیف شود و تمام این اتفاقات باعث اختلال در امنیت ملی کشور می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه بروز بیکاری و نارضایتی گسترده از دیگر تبعات تورم است تصریح کرد: همانگونه که تورم بر امنیت ملی تاثیر گذار است، امنیت ملی نیز بر تورم اثر گذار است و باید به هر دو این موضوع توجه شود.

سید کاظم مدرسی در ادامه با اشاره به اینکه کنترل امنیت فرهنگی جامعه از انتظارات مردم است اظهار کرد: مقوله فرهنگ باید از حالت ولنگاری فعلی که به سر می‌برد خارج و ساماندهی شود که لازمه این کار اتخاذ تصمیمات کلان در سطح وزارت کشور است که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه جامعه هیچ نیازی به درگیر شدن با دیگران، بستن و کار‌هایی از این جنس ندارد تصریح کرد: راهکار‌هایی مانند اخذ جریمه‌های سنگین برای مغازه‌هایی که قانون را رعایت نمی‌کنند وجود دارد که جنبه بازدارنده دارد و در این مسیر باید بهانه‌ها کنار گذاشته شود.

امام جمعه بخش مرکزی عنوان کرد: ما ترس ان داریم که اگر این وضعیت ولنگاری در این مکان‌ها کنترل نشود این خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و امثال این‌ها به جامعه کشیده شود و این موارد شایسته جامعه اسلامی نیست.

مدرسی در پایان با اشاره به اینکه میدان شهید سلیمانی نیز وضعیت مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: این میدان وضعیت بسیار نامناسبی دارد و مدام در حال تعمیر و تخریب و ساخت است و علاوه بر این نمادی نیز برای شهید سلیمانی در آن وجود ندارد که تمام این موارد باعث گله مندی مردم شده است و شهرداری باید در عمل پاسخگوی مطالبات و مراجعات و خواسته‌های مردمی باشد.

ارسال نظرات