خبرهای داغ:

طنین استغفار در شب سوم قدر/ گتوندی ها ندای الغوث الغوث سر دادند

همزمان با سراسر کشور، آیین معنوی و روحانی سومین شب قدر با حضور گسترده مردم مومن گتوند در مساجد، حسینیه ها و مکان های مذهبی و زیارتی سراسر این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۶۳
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

سرهنگ پاسدار علی جعفری در گفتگو با خبرنگار بسیج گتوند گفت : همزمان با شب بیست و یکم ماه رمضان مردم خداجو و شب زنده دار شهرستان‌ها گتوند در آئین احیای سومین شب قدر شرکت کرده و با قرائت دعاهای افتتاح و جوشن کبیر و ذکر استغفار از درگاه خداوند متعال طلب رحمت و آمرزش کردند.

 

جعفری ادامه داد: مردم مومن گتوند از شامگاه پنجشنبه تا سحرگاه امروز (جمعه) در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر مفاتیح الجنان داشتند در اماکن مذهبی حاضر شده و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث و الهی العفو سردادند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گتوند افزود : در سومین شب لیالی قدر مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) اشعار و مراثی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان خوانده و اشک‌ها بر گونه‌های پیروان آن حضرت جاری شد.

 

وی گفت: شب قدر یا لیلة القدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدرشدن امور انسان‌ها است.

این شب با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزول اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند.

 

جعفری افزود: طبق برخی از روایات شیعه، مقدرات انسان‌ها به امام زمان (عج) عرضه می‌شود. زمان دقیق این شب معلوم نیست ولی طبق بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و یکی از شب‌های نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم است.

طبق روایات، عبادت در آن شب، قابل قیاس با سایر شب‌ها نیست. از جمله اعمال شب قدر، غسل، احیا و شب زنده‌داری، خواندن قرآن، خواندن دعاهای ماثور مثل دعای جوشن کبیر، توبه و استغفار و صدقه‌دادن را می‌توان بیان کرد.

طنین استغفار در شب سوم قدر/ گتوندی ها ندای الغوث الغوث سر دادند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار