امام جمعه موقت اردبیل با بیان اینکه حضور پرشور مردم در روز قدس یک مشت محکمی بر دهان استکبار بود گفت: این حضور باشکوه نشان داد نظام اسلامی زنده بوده و برای جهان بشریت برنامه دارد.
کد خبر: ۹۵۰۴۸۹۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

حضور پرشور مردم در روز قدس مشت محکمی بر دهان استکبار بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله محمد علی فروغی امام جمعه موقت اردبیل در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تاکید بر اینکه تمام موجودات عالم تحت ربوبیت پروردگار متعال هستند اظهار داشت: پروردگار متعال وسایل رشد تمام موجودات عالم را تامین می‌کند در عالم حکمت مطلق حاکم است و خدا برای انسان ربوبیت ویژه، یک برنامه عمومی و یک برنامه خصوصی دارد.

 

وی گفت: تقوا مراتب دارد، وجود انسان دار امن است که اگر با تقوا زندگی کند امنیت دارد و اگر تقوا نداشته باشد امنیت از وجود انسان می‌رود هر کسی یک برنامه خاصی برای رشد دارد در اراده تشریعی، انسان در سرنوشت خود قدم بر می‌دارد و اثر دارد پروردگار متعال با اراده تشریعی می‌خواهد انسان رشد پیدا کند.

 

امام جمعه موقت اردبیل گفت: ماه رمضان ماه تشریف است تکلیف نیست، بار سنگین نیست، شرافت انسان است خداوند تکلیف ننوشته است تشریف برای انسان آمده است تا انسان رشد کند.

 

امام جمعه موقت اردبیل در بخش‌های دیگر خطبه‌ها ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: حضور پرشور مردم در روز قدس یک مشت محکمی بر دهان استکبار بود، نظام اسلامی زنده است و پیام دارد نظام اسلامی در جهان بشریت برنامه دارد گرچه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که سرمایه‌های ما را از ما بگیرد و خودمان را نسبت به خودمان بدبین نماید، اما حقیقت این است که نظام اسلامی یک نظام مقدس در میان بشریت است.

 

وی گفت: روز قدس در تاریخ معاصر پیام نظام اسلامی به عالم است هرچه در مورد فلسطین و بیت‌المقدس مطالعه کنید می‌ببینید که دشمن طوری حرکت کرده که بیت المقدس را به یک مسئله کوچک سیاسی تبدیل کند، اما تدبیر امام (ره) در سال 58 با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس این مسئله را از دست گروه خاص گرفت و از عربیسم تبدیل به مسئله جهان اسلام کرد عربیسم 70 سال مذاکره کرد چه به دست آورده است؟ روز قدس روزی است که حرکت ایجاد می‌شود و کل جهان اسلام را به حرکت در می‌آورد این منطق قرآن و وحی است.

 

 فروغی تصریح کرد: پروردگار متعال در سوره نساء مسلمانان را توبیخ می‌کند و هشدار می‌دهد که چرا در مسیر حق مجاهده نمی‌کنید؟ اکثر روسای جمهور آمریکا صریحاً گفته اند که ما صهیونیسم هستیم، کفر به صهیونیست بودن خود افتخار می‌کند ما از مقاومت خود دست برداریم؟ روز قدس یعنی روز مقاومت.

 

وی با بیان‌اینکه افول رژیم صهیونیستی در دنیا آغاز شده است و تمام تحلیلگران می‌گویند که این رژیم جعلی و نامشروع از بین رفتنی است گفت: هرکس غیرت دینی دارد باید نفرت خود را نسبت به رژیم صهیونیستی اعلام کند؛ در برخی کشور‌های اسلامی مسابقه گذاشته بودند برای دعوت رژیم غاصب صهیونیستی و فرش قرمز زیر پای آن‌ها انداخته بودند، ولی ملت‌های اسلامی آیا وظیفه خود را انجام داده اند؟ وظیفه ملت‌های اسلامی اعتراض و اعلام نفرت به نسبت به رژیم غاصب است و باید اعلام مبارزه کرده و از خط مقاومت حمایت کنند.

 

وی در خاتمه با ارائه یک توصیه و نصیحت خطاب به دولت‌های کشور‌های غربی و اروپایی اظهار داشت: شما که اشتباه کردید این فرزند نامشروع را در منطقه تولید کردید و با این کار به دنیای بشریت و به دنیای انسانیت توهین کردید ظلم به بشریت نمودید، با حمایت شما این رژیم غاصب به وجود آمد با نقشه انگلیس خبیث به وجود آمده است. الان که خودتان هم پشیمان هستید و اعتراف می‌کنید که اشتباه کرده اید به شما توصیه می‌کنم این اشتباه را تکرار نکنید و این رژیم غاصب را خودتان از منطقه جمع کرده و ببرید و یک روزی می‌آید که فرزندان اسلام وارد این سرزمین‌ها می‌شوند و یک نفر پیدا نمی‌کنید که از این سرزمین‌ها سالم بروند، چون با ظلم این منطقه را غصب کردند توصیه ما به شما این است که این اشتباه را تکرار نکنید خودتان اوضاع را تغییر بدهید تا دنیا عوض شود و منطقه آرامش ببیند.

ارسال نظرات