امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: امروز دنیا مقاومت و روحیه استقامت فلسطین را می‌ستاید و این شعله مقاومت باید در جهان روشن بماند.
کد خبر: ۹۵۰۴۹۱۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

شعله مقاومت در جهان باید روشن بماند

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با گرامی داشت روز جهانی قدس اظهار کرد: یکی از امتیازهای مهم روز قدس این بود که مساله فلسطین را کاملاً مردمی کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: پیش از اعلام روز قدس از سوی امام راحل (ره) مساله فلسطین به یک مساله سیاسی در میان سیاست مداران جهان و برخی از کشورهای قدرتمند شده بود که این خاص شدن مساله فلسطین این خطر را داشت که این قدرت‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند مساله فلسطین را به مرور پاک کنند و فلسطین به خودی خود از اذهان پاک شود.

 

امام جمعه اصلاندوز افزود: یکی از مهمترین برکات اعلام روز جمعه آخر رمضان به عنوان روز قدس این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتاً عربی یافته بود تبدیل به یک مساله اسلامی و فراتر از آن بین الادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری کرد چنانچه در این روز پیروان همه ادیان و بخش زیادی از آزادی خواهان جهان با هر ایده و مذهب و دین به بزرگداشت این روز اهتمام می‌ورزند.

 

جعفرزاده با تاکید بر زنده نگه داشتن شعله مقاومت تصریح کرد: روز قدس مقاومت را پررنگ‌تر کرده است ماه مبارک رمضان ماهی است که مقاومت به دلیل فضای معنوی این ماه و فضای مبارزه با ظلم که بخشی از تعالیم اسلامی است و در این ماه یاد آوری می‌شود خود به خود جدی تر شود.

 

وی گفت: از آنجا که جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس است یعنی یک نقطه عطف برای محور مقاومت؛ همه جریان‌های مقاومتی و همه گرایش‌های مقاومتی، اقدامات خود را در روز قدس هماهنگ می‌کنند و این مساله باعث شده که مقاومت به یک مساله خیلی جدی تبدیل شود.

 

جعفرزاده جمهوری اسلامی را حامی اصلی و واقعی آرمان فلسطین دانست و افزود: همه می‌دانند که این انقلاب جمهوری اسلامی بود که موضوع فلسطین را احیا کرد و وارونه شدن مساله فلسطین در دوران بعد از انقلاب اسلامی برای همه جهان قابل درک است تا پیش از انقلاب مساله فلسطین در دوران بعد از انقلاب اسلامی برای همه جهان قابل درک است تا پیش از انقلاب مساله فلسطین رو به اتمام بود.

 

وی اظهار کرد: اقتدار رژیم صهیونیستی از یک سو و ناامیدی ملی گراهای فلسطین و شکست‌های پی در پی اعراب از سوی دیگر مساله را به سمت سازش می‌برد و نشست‌های مکرر کمپ دیوید، مادرید و… برای به سازش کشاندن فلسطین ادامه داشته است.

 

انقلاب اسلامی آرمان فلسطین را احیا کرد

 

امام جمعه اصلاندوز اضافه کرد: از این رو همگان باز تولید آرمان آزاد سازی فلسطین را با انقلاب اسلامی می‌دانند و این امام راحل بود که راهبرد و استراتژی سطل آب را که اگر هر مسلمانی یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد نابود است بسیار ساده و قابل فهم عموم اهالی جهان اسلام مطرح کردند.

 

وی با گرامیداشت پیشاپیش عید سعید فطر تصریح کرد: میوه و ثمره ماه رمضان موهبت و هدیه اصلی این ماه که باید از خدای متعال بخواهیم و در شب‌های قدر و عید فطر به دنبالش باشیم محبه الله است.

 

امام جمعه اصلاندوز بیان کرد: محبه الله یکی از اصلی ترین و مهم‌ترین شاخص‌ها و نشانه‌های ایمان حقیقی است آنها که ایمان دارند محبت شأن به خدا شدید تر است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز با اشاره به بیانات اخیر رئیس شواری سیاست گذاری ائمه جمعه در خصوص بی حجابی‌ها گفت: ما با یک مساله پیچیده مواجه هستیم که در حوزه مهندسی اجتماعی وارد شده و جزو پیچیده‌ترین موضوعات در این بخش محسوب می‌شود.

 

جعفرزاده ادامه داد: از این رو در طراحی نقشه راه باید به ابعاد مختلف مساله را با توجه طراحی دشمن و به خصوص تماسی که این مساله با نسل جدید و نسل جوان و خواهش‌های طبیعی آنها دارد در نظر گرفت.

 

اجرای طرح ترکیبی جامع در برخورد با مساله بی حجابی

 

امام جمعه اصلاندوز با تاکید بر لزوم داشتن طرح ترکیبی جامع در برخورد با بی حجابی‌ها گفت: بزرگان ما که نگاه عالمانه ای نسبت به این موضوع دارند و با هوشمندی تاکید دارند که در این باب مواجهه پخته و عمیق، نداشتن انفعال، شتاب زدگی، سطحی نگری مواجهات احساسی، خطای محاسباتی، اقدامات واکنشی نامناسب کلامی و رفتاری، تصمیمات سنجیده و اقدام مؤثر و اثر بخش داشته باشیم.

 

جعفرزاده تصریح کرد: هر چند دشمنان تلاش دارند طوری وانمود کنند که حجاب به کلی در کشور از بین رفته است در حالی که ما به عنوان یک نمونه بسیار نزدیک در مراسمات اخیر شب‌های قدر دیدیم که جوانان چقدر دلبسته اهل بیت (ع) و مضامین دینی هستند.

 

وی اظهار کرد: جوانان ما از نسل شهید حججی ها و شهید آقایی ها و دهقانی نیاها هستند هر کشوری که چنین جوانانی دارد از هیچ دشمنی ابا و ترسی ندارد ما سلیمانی‌ها داشتیم و فرماندهی چون امام سید علی خامنه ای داریم و الان هم خطاب به دشمنان می‌گوئیم که کور خوانده اید جوانان ما از جنس همان جوانان هستند.

ارسال نظرات