قاسمی از تأمین آب پایدار ۸۰۰۰ نفر از ساکنان شهرستان دشتیاری تا پایان سال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۱۰۷
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

به گطازش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان
با اعلام این خبر بیان کرد: آبرسانی به مجموعه ۶ روستایی نوار ساحلی دشتیاری و شهر بریس از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ باهدف تأمین آب از آب‌شیرین‌کن پسابندر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب و خطوط انتقال اجرا شده است، افزود: تاکنون شبکه توزیع بریس، خطوط انتقال و روستاهای شم، پسابندر و پُشَت تکمیل و هم‌اکنون شبکه توزیع پسابندر آبدار شده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال آب از پسابندر به بریس، بیان کرد: طبق ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه این کار به عهده نیروی دریایی محول شد که متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار اجرا نشد.

قاسمی ادامه داد: این مهم در سال مالی ۱۴۰۱ و از محل اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو به شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان محول شد که متعاقب آن اسناد مناقصه انتخاب پیمانکار برای اجرای خط انتقال به طول ۲۴ کیلومتر تهیه و فراخوان از طریق برگزاری مناقصه عمومی انجام شده است که در مرحله اول استقبال مناسبی از سوی پیمانکاران برای اجرای کار صورت نپذیرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر مجدد فراخوان انتخاب پیمانکار تجدید و در سامانه مناقصات بارگذاری شده است؛ بر اساس پیش‌بینی صورت‌گرفته بازگشایی پاکت انجام خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: بر اساس برآورد انجام شده و نوع زمین منطقه به دلیل دشواری حفر کانال، پیش‌بینی شده است که طی ۸ ماه پس از تحویل زمین عملیات اجرایی تکمیل شود.

ارسال نظرات