امیر آذریان در نشست خبری گرامیداشت دهه ارتش مطرح کرد:

مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان تا الحاق هزار دستگاه به سیستم تجهیزاتی ارتش/هیچ گونه وابستگی در تسلیحات نظامی نداریم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق ارتش مشارکت ۱۰۰ شرکت دانش بنیان با صنایع دفاعی را بخشی از اقتدار نیروی زمینی ارتش برشمرد و گفت: بیش از هزار دستگاه به سیستم تجهیزاتی این نیرو با حضور فرمانده کل ارتش الحاق شد و از نظر تجهیزات و تسلیحات هیچ گونه وابستگی نداریم.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۶۱
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ امیرسرتیپ رضا آذریان در نشست خبری در تشریح برنامه های دهه ارتش در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۲۹ فروردین یکی از روزهایی است که از امام (ره) در تقویم نظام جمهوری اسلامی به یادگار مانده است و  با پیام بسیار مهم ایشان در این روز،  ارتش مجدداً در حدود دو ماه بعد از پیروزی انقلاب، دوباره متولد شد.

هیچ گونه وابستگی از نظر تجهیزات و تسلیحات  نداریم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق ارتش بخشی از نقش‌آفرینی‌های لشکر ۷۷ خراسان در هشت دفاع مقدس را تشریح کرد و ادامه داد: بعد از جنگ نیز ارتش برای بالا بردن توان رزمی و عامل بازدارندگی دست به اقدامات بزرگی زد و با تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در نیروهای چهارگانه ارتش، با استفاده از تفکر و ایده‌های جوانان خود را به مرحله عدم وابستگی رساند.

وی با اشاره به اینکه امروز با اطمینان می‌گوییم که هیچ کدام از نیروهای مسلح در بعد تجهیزات و تسلیحات هیچگونه وابستگی به نیروهای خارجی ندارند، افزود: نمونه‌ای از اقتدار ارتش جمهوری اسلامی در روزهای گذشته با نمایشگاه بزرگ تجهیزات و تسلیحات تهران به تصویر کشیده شد و قلب مردم و رهبری را شاد کرد. این را با قدرت و جرات عرض می‌کنم که امروز دیگر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیروی قدرتمند منطقه است و این برای تامین امنیت کشور بسیار مهم است.

مشارکت بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در صنایع دفاعی

آذریان با اشاره به نقش جوانان در طرح‌ها و ایده‌های جدید دفاعی بیان کرد: در بحث تسلیحات نیز بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان به نیروی ارتش طرح دادند که اجرایی شده و بیش از ۱۰۰۰ دستگاه به سیستم تجهیزاتی نیروی زمینی با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی الحاق شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق ارتش ادامه داد: امروز نیروی زمینی ارتش در تمام مناطق مرزی با بهترین روش پاسداری و مرزبانی می‌کند. امام در سال ۵۸ فرمودند ارتش نگهبان مرزهای جمهوری اسلامی ایران است و این پیام هنوز در ذهن فرماندهان باقی مانده است. ماموریت ما در مرزهای شمال شرق سنگین است اما با وجود نیروی انسانی متعهد و علاقه‌مند به خوبی انجام می‌شود.

هیچ تهدیدی در منطقه شرق کشور متصور نیست

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه تهدیدی در منطقه شرق کشور متصور نیست. ما از ناامنی کشور افغانستان نگرانیم هستیم؛  نگران مردم و کشور افغانستان نه نگران مرزهای جمهوری اسلامی. چراکه  ما اجازه نخواهیم داد گروه‌های تکفیری به مرزهای ما نزدیک شوند. چون ما دورتر از مرزهای کشور را نیز تحت کنترل داریم و اگر گروهی قصد نزدیک شدن به کشور را داشته باشد، قبل از نزدیک شدن به مرز با آن برخورد قاطعه‌ای خواهیم داشت تا از آمدنش به منطقه برای همیشه پشیمان شود.

تشریح برنامه‌های هفته ارتش در استان

امیر سرتیپ آذریان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه ارتش در استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: این ویژه‌برنامه‌ها از ۲۴ فروردین با برگزاری چندین یادواره شهدا از جمله یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی در زادگاه این شهید والامقام در شهرستان درگز و همچنین یادواره شهدای ارتش در شهرستان زاوه آغاز شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا تصریح کرد: امسال به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با این دهه ارتش، رژه یگان‌های پیاده برگزار نمی‌شود و مراسم رژه به صورت خودرویی سه‌شنبه 29 فروردین ساعت 7:45 توسط یگان‌های منتخب نیرو‌های مسلح در بلوار نماز برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد شهید صیاد شیرازی، شرکت فرماندهان و کارکنان ارتش در نمازجمعه و راهپیمایی روز جهانی قدس، مراسم تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی ویژه کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان، دیدار با ائمه جمعه و جماعات و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان و پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی از دیگر ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز ارتش است.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق اذعان داشت: در راستای افزایش توان بازدارندگی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیرو‌های چهارگانه ارتش تمام توان خود را به کار گرفتند و امروز به نیرویی قدرتمند در منطقه تبدیل شده‌اند که از این قدرت در تأمین امنیت کشور استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ آذریان خاطرنشان کرد: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی در کنار مرزبانان و نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از کارکنان مومن و معتقد و بکارگیری تجهیزات مناسب، از مرز‌های جمهوری اسلامی محافظت و همچنین در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، عمرانی و بهداشت و درمان روستاها انجام وظیفه می‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها