درامامزاده حارث بن علی جمالو برگزار شد؛

اجتماع خواهران روستای حیدری

همزمان با دهه ی آخر ماه نزول قرآن، اجتماع خواهران روستای حیدری در جوار مضجع شریف امامزاده حارث بن علی جمالو علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۴۶۲
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛دراین مراسم حجت الاسلام عبدالصمدکاظمی درسخنانی اهمیت تلاوت قرآن، توجه به تقسیر و عمل کردن به آیات نورانی کلام الهی را مورد تاکید قرار داد.

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی مدیریت خدمت رضوی شهرستان بن،با اشاره به فرمایش امیربیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام در خطبه ۱۷۶نهج البلاغه "وَاعْلَمُوا أنَّ هذَا الْقُرْانَ هُوَ النّاصِحُ الَّذِى لا یَغُشُّ، وَالْهادِى الَّذِى لا یُضِلُّ" کرد و گفت: حضرت امام علی علیه ‌السلام که این ایام جهان اسلام در ماتم جانسوز شهادت مظلومانه اش عزادار است فرموند"بدانید که این قرآن خیرخواهى است که خیانت نمى کند و رهبرى است که گمراه نمى سازد".

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: در طول تاریخ اسلام اشخاص فراوانی بودند که قرآن را زیبا تلاوت می‌کردند ولی درعمل به آیات قرآن کوتاهی می‌کردند و همین امر سبب سقوط آنها شد.

وی، قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را دو اصل مهم در سفارش پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم بیان کرد و گفت: پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم فرمودند"راه نجات انسان از گمراهی ها تمسک پیدا کردن به این دو اصل مهم است".

مسئول کانون تخصصی تبلیغ دینی و مداحی مدیریت خدمت رضوی شهرستان بن اظهار داشت: قرآن کریم، کلام آسمانی و وحیانی است و اگر انسان بخواهد کلام خدا را بخواند و یا گوش دهد باید تنها سراغ قرآن برود و از سوی دیگر تنها معجزه ماندگار الهی و حجت خداوند به شمار می آید، بی گمان آشنایی و بهره مندی کامل و همه جانبه در تمامی عرصه های زندگی نیازمند تفسیر و تبیین از سوی قرآن شناسان است.

کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نمی تواند به غرض و فلسفه وجودی خود دست یازد، ارتباط میان عترت و قرآن دو سویه است، از طرفی قرآن اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام را والاترین انسانها معرفی می کند و از سویی آگاه ترین انسانها به معارف و حقایق قرآن، اهل بیت عصمت وطهارت علیه السلام علیهم السلام می باشند.

حجت الاسلام کاظمی بهره مند شدن از فیوضات ماه مبارک رمضان را توفیقی الهی دانست وگفت: باید در این ماه با عظمت که ماه نزول قرآن است بیشتر با قرآن انس بگیریم و بعد از ماه مبارک رمضان هم توجه خاص به کلام الهی داشته باشیم.

در این مراسم ضمن برپایی مجلس روضه خوانی، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام علی محمدی امام جمعه وردنجان اقامه شد، ضیافت افطار و تجلیل از شرکت کنندگان در کلاسهای قرآنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات