رئیس اداره دامپزشکی نهاوند خبر داد

کشف ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در نهاوند

همدان-رئیس اداره دامپزشکی نهاوند از کشف ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و پلمب یک واحد عرضه مرغ زنده غیر بهداشتی در نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۵۷۷
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

دکتر میثم قیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار کرد: ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی پروتئینی فاسد از یک خودروی نیسان در محور ارتباطی کرمانشاه-نهاوند کشف و یک واحد عرضه مرغ زنده غیر بهداشتی در نهاوند پلمب شد.

وی گفت: شامگاه یکشنبه پیرو گزارش عوامل انتظامی شهرستان بلافاصله اکیپ بازرسی واحد بهداشت عمومی و مواد خام دامی این اداره (یک دکتر دامپزشک و دو کارشناس) به محل اعزام و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد محموله مذکور  بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای و با وسیله نقلیه غیرمجاز بدون رعایت زنجیره سرد و در شرایط غیر بهداشتی حمل شده است که این میزان فرآورده خام دامی شامل خرده گوشت دامی و مرغی، چربی احشایی در یک خودروی نیسان هنگام ورود به نهاوند توسط عوامل انتظامی پاسگاه دهفول و اداره دامپزشکی این شهرستان متوقف شد.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند با اشاره به اینکه تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تحت کنترل دامپزشکی، از کیفیت و استاندارد‌های لازم برخوردار بوده و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر مواد پروتئینی خود را از مراکز مجاز تهیه کنند، گفت: محموله توقیفی با همکاری مأمورین محترم نیروی انتظامی پس توقیف و ضبط، امحاء شد و فرد متخلف با تشکیل پرونده به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان معرفی شد.

وی همچنین از پلمب یک واحد متخلف عرضه مرغ زنده در شهرستان خبر داد و افزود: یک واحد غیرمجاز طیور در راستای تأمین سلامت جامعه و افزایش سطح بهداشت عمومی، با وجود اخطار‌های مکرر با دستور دادستان شهرستان پلمب شد.

قیاسی افزود: هرگونه فروش مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی در محدوده شهر می‌تواند موجب اشاعه بیماری در منطقه شده و سلامت شهروندان را تهدید کند و از آنجائی که این مهم خلاف قوانین و مقررات سازمان دامپزشکی می‌باشد با دستور مقام قضایی پلمب شد.

ویضمن قدردانی از زحمات دادستان و نیروی انتظامی شهرستان بیان کرد: کشتار دام و مرغ زنده در سطح مراکز عرضه شهر سلامت شهروندان را به خطر انداخته و دامپزشکی شدیدا با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی با عواملی که تهدید کننده بهداشتی عمومی و سلامت جامعه باشند برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار