معاون بازرسی اداره صمت استان ایلام خبر داد؛

پلمپ دو واحد متخلف صنفی در استان

معاون بازرسی اداره صمت استان ایلام با اشاره به بازرسی از ۲۳۳ واحد صنفی در ایلام گفت: تا کنون یک واحد آرایشگری زنانه و یک واحد آرایشگری مردانه پلمپ شده است.
کد خبر: ۹۵۰۵۹۰۱
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

مهدی کاکاخانی معاون بازرسی اداره صمت استان ایلام  گفت: تعداد ۲۳۳ واحد صنفی بازرسی و بیش از ۴۰ واحد متخلف شناسایی و جریمه شدند.

وی افزود: دراسفندماه سال گذشته قیمت خدمات آرایشگران زنانه و مردانه در کمیسیون نظارت نهایی و به اتحادیه مربوطه ابلاغ شده است، بنابراین همه اعضای صنف آرایشگران مردانه و زنانه موظفند نسبت به نصب نرخ نامه در محل دید مشتریان و رعایت قیمت‌ها اقدام کنند.

معاون بازرسی اداره صمت استان ایلام تصریح کرد: به دلیل بالا بودن میزان جرایم، ادامه فعالیت واحد‌های صنفی متخلف با چالش مواجه شده و توصیه کرد؛ صاحبان صنوف و ارائه دهندگان خدمات مراقب باشند مرتکب تخلف گرانفروشی نشوند.

وی اضافه کرد: برابر قانون تعزیرات حکومتی، جریمه عدم درج قیمت ۱۰ میلیون تومان و سایر جرایم گرانفروشی، کم فروشی و … نیز با ضریب ۱۰ محاسبه می‌شوند.

کاکاخانی بیان کرد: هم اکنون یک واحد آرایشگری زنانه و یک واحد آرایشگری مردانه پلمپ شده است.

وی در پایان گفت: از اعضاو بازرسین اتحادیه مربوطه تقاضا مندیم علاوه بر تشدید نظارت‌ها و بازرسی از واحد‌های تحت پوشش با متخلفین برخورد جدی صورت گیرد؛ در غیر این صورت مسئولیت عدم اجرای نرخ‌های مصوب متوجه اتحادیه خواهد بود.

وی همچنین از مشتریان خواست عدم درج قیمت و یا هرگونه دریافت وجه بالاتر از نرخ قیمت مصوب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند. 

ارسال نظرات