خبرهای داغ:

اجرای طرح رایگان دانشجومعلم قرآن کریم در خوزستان

سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان طرح "دانشجومعلم قرآن کریم" را با هدف تربیت مربی قرآن‎‏ ویژه دانشجویان سراسر استان و به صورت رایگان برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۵۰۶۲۷۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان با اشاره به لزوم حفظ نسل جوان و دانشجوی امروز از گزند شبهات و تهاجم فرهنگی دشمن و هدایت به سوی علم‏، دانش، پیشرفت و تعالی در پرتو تعالیم قرآن کریم گفت: با توجه به اهمیت این امر، سازمان قرآنی دانشگاهیان به عنوان منادی و پرچم‌دار برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های فرهنگی حوزه قرآن در دانشگاه‌ها بر آن شد طرح تربیت دانشجومربی روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم‏ را با هدف گسترش آموزه‌های دینی و معرفتی و جذب حداکثری دانشجویان برگزار کند.

 

اجرای طرح رایگان دانشجومعلم قرآن کریم در خوزستان

 

مریم جویدراوی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، دانشجویان مستعد و علاقه‌مند با شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی‏، آماده تعلیم به دیگر دانشجویان می‌شوند تا مفاهیم و آموزه‌های قرآن، دانشجو به دانشجو انتقال پیدا کند. مخاطب این طرح دانشجویان علاقه‌مند و مستعد در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال هستند که حداقل مسلط به تجوید مقدماتی قرآن (روخوانی و روان‌خوانی) باشند.

 

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان مزایای شرکت در این دوره را بهره‌مندی از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی کشور‏، بهره‌مندی از مزایای کار دانشجویی‏، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه از معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی و امکان حمایت مالی از فراگیران مستعد و علاقه‌مند به برگزاری دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن در خوابگاه‌های دانشجویی در صورت تمایل آن‌ها پس از پایان دوره، عنوان کرد.

 

جویدراوی در خصوص محتوای آموزشی این دوره نیز تصریح کرد: آشنایی با علوم قرآن‏، قرآن و زندگی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، فصیح خوانی و روش‌ها و فنون تدریس، سرفصل‌های این دوره را تشکیل می‌دهد که به مدت ۱۰۰ ساعت و به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار می‌شود‎‏؛ بعد از پایان دوره، مجوز تدریس برای افراد بعد از قبولی در آزمون‏، اعتبارسنجی و مصاحبه صادر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این طرح از اول اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود‏، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۱۸۹۹۵۹۷۲ تماس بگیرند.

 

مهلت ثبت‌نام در طرح تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه است و پس از پایان ثبت‌نام‏، یک ارزیابی اولیه از متقاضیان برای ورود به دوره انجام می‌شود. شرکت در این دوره رایگان است و هزینه آن از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تأمین می‌شود و فراگیران تنها هزینه صدور مدرک را پرداخت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار