عیدی پر از شکوه حضور

یادداشت| جهان اسلام امروز نظاره‌گر شکوهی بی‌پایان در پی صفوف به هم پیوسته سبکباران از بار گناه و معصیت بود.
کد خبر: ۹۵۰۶۸۱۷
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

نماز عید فطر؛ زیباترین اتفاق عالم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محبوبه حقیقت در یادداشتی به مناسبت عید سعید فطر و برگزاری باشکوه عید بندگی و اقامه نماز این عید بزرگ اسلامی آورده است:

باران رحمت و نور گاهی از آسمان بر زمین می‌بارد و گاه با حضور پرشکوه مردم در صبحگاه عید فطر از زمین به آسمان ساطع می‌شود و چشم آسمانیان را از تلالو خود درخشان می‌سازد. افتخاری که مخصوص پیامبر خاتم و امت اوست.

عیدی که زیباترین اتفاق عالم، در پهنه جهان اسلام محسوب می‌شود؛ چرا که از پس یک ماه عبادت و بندگی خالصانه حق‌تعالی حاصل می‌شود و گویا همچون ماه تابانی است که پس از زدودن ظلمت گناهان بندگان، بر تارک وجودیشان می‌درخشد.

ماهی که مزین است به نور قران و ولادت مولای جود و سخا و سه شب توبه و اعتراف به گناهان ریز و درشت و اقرار و طلب عفو، و اینهاست که  مسیر نورانی پیش پایت می‌گذارد.

گسیل مرد و زن، خرد و کلان، پیر و جوان به سمت اماکن مقدسه در برپایی نماز، نهایت نیاز به سوی معبودی بی نیاز است که خدایا تو گفتی هر آنچه باید و من عمل کردم هر آنچه در توان داشتم؛ پس بگذر از آنچه تا کنون در فهرست سرکشی‌های من عاصی است.

خدایا به واسطه این ماه پربرکت و دستهای سائل گنهکاری که رو به آسمانت بلند است و سرش از شرمساری بار گناهان به زیر و سرشک دیدگانش جاری است و تو را به جلال و جبروتت می‌خواند و شایسته رحمت و مغفرت می‌داند؛  ما را در خیری که خاندان ال الله را به آن رهنمون کردی وارد و از بدیهای که از  ایشان دور ساختی ما را نیز به برکت وجودیشان دور کن.

نماز عید فطر و شکوه آن، بعد از اتمام دور رکعت خضوع و خشوع در محضر باریتعالی، فرح و نشاطی جانبخش نصیب تو خواهد کرد که مزه شیرینی‌اش را با تمام وحود حس می‌کنی و دوست داری این نشاط درونی را با مردمی که هم ردیف تو به رکوع و سجود و قیام و قعود برخاسته‌اند، تقسیم کنی و این عید زیبا را به آنان تبریک بگویی.

تبریکات مومنان به همدیگر در پس انجام اعمال نیک و اجتناب از گناهان، شهد و شیرینی واقعی را به کام  دل می‌نشاند و امید بخشش، آنها را به این راه نورانی سوق می‌دهد که العاقبه للمتقین.

محبوبه حقیقت./

ارسال نظرات