خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

مسئولین یک ساز و کار قانونی برای گرانی مسکن و اجاره بها پیدا کنند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان به مساله گرانی مسکن اشاره کرد و گفت: وضعیت اجاره بها بسیار وضعیت سختی است که لازم است مسئولین یک ساز و کار قانونی برای حل این مساله پیدا کنند.
کد خبر: ۹۵۰۶۸۲۲
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
مسئولین یک ساز و کار قانونی برای گرانی مسکن و اجاره بها پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در تپه مصلی همدان برگزار شد با بیان اینکه انسان نباید در هیچ شرایطی از رحمت خداوند ناامید شود، اظهار کرد: نباید کسی از رحمت خداوند مایوس شود چراکه این وعده خداوند در قران کریم است که نه تنها شما را می‌بخشم بلکه بار معصیت شما را تبدیل به حسنات می‌کنم و به واسطه توبه و استغفار از گناه، بهشت را ارزانی شما می‌کنم.

وی با بیان اینکه انسان باید عید فطر بر استمرار خود در راه عبودیت و بندگی تصمیم بگیرد، افزود: طبق روایات به قدری بساط رحمت خداوند در روز قیامت گسترده است که حتی شیطان هم طمع در رحمت و مغفرت خداوند پیدا می‌کند چرا که قیامت مظهر تجلی رحمت خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان تمام شد اما عبادت و عبودیت تمام شدنی نیست و وظیفه مستمر همه افراد است، افزود: برای حل مشکلات، دعا خوب است اما این مهم نیازمند اقدام وعمل است.

وی با بیان اینکه بسیاری از موارد همچون اخلاق در خانواده، رسیدگی به فقرا، اهل عبادت و مسجد بودن، گره گشا بودن برای مردم، امید به آینده، ازدواج‌های آسان و سخت‌گیری نکردن بر جوانان خیر است، گفت: در قنوت‌های نماز 9 بار از خداوند خواستیم تا وارد خیر شویم و اگر واقعا خیر می‌خواهیم باید به این موارد اهمیت دهیم و وارد میدان خیر شویم که لازمه تحقق آن هم اقدام و عمل است.

شعبانی با اشاره به اینکه برای استجابت دعا و حل مشکلات باید همه در کنار هم تلاش و اقدام و عمل داشته باشند، تصریح کرد: برای اینکه ازدواج آسان در جامعه صورت پذیرد باید همه خانواده‌ها این را رعایت کنند؛ اگر قرار است مساله اخلاق در جامعه رعایت شود که خیر است باید همه به این مهم توجه کنند.

وی با تاکید بر اینکه دروغ، گران فروشی و گرانی در بازار، قساوت قلب، تورم در جامعه، کم کاری و تنبلی در ادارات، سوء استفاده از بازار و عرصه اقتصاد، ارتباط خوب نداشتن با فرزندان و ظلم به دیگران شر است، گفت: در قنوت نماز دعا کردیم که خداوند ما را از شر خارج کند و جامعه را از بداخلاقی، دروغ، گرانفروشی، دو قطبی سازی دور کند که اگر اینکه این دعاها مستجاب و این شرور از جامعه ما رخت بر بندد باید همه در کنار هم تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خیرو شر در مورد مسئولین هم وجود دارد که لازم است مسئولین وارد در کار خیر شوند، اضافه کرد: خیر مسئولین در خدمت کردن به مردم است، تکریم ارباب رجوع، احترام به ارباب رجوع خیر و معطل کردن مردم در ادارت نه تنها شر است بلکه حق الناس هم هست.

وی به مساله گرانی مسکن اشاره و تاکید کرد: وضعیت اجاره بها بسیار وضعیت سختی است که لازم است مسئولین یک ساز و کار قانونی برای حل این مساله پیدا کنند؛ گاهی قیمت بعضی از اجاره بها تا سه برابر افزایش یافته که لازم است که مسئولین باید برای حل مساله ورود کنند و به فکر جوانان و بازنشستگان باشند.

شعبانی با تاکید بر اینکه مسئولین باید برای کنترل اجاره بها در مناطق مختلف قیمت کارشناسی ارائه دهند، افزود: قرار نیست مشکلات اقتصادی را بر مستاجر تحمیل کنیم.

وی با ابزار تاسف از اینکه اجاره بها در بعضی از اماکن ورزشی بسیار گران شده است، عنوان کرد: جوانی که به فکر ورزش است ظرفیت‌ها باید در اختیار این جوان باشد در صورتی که متاسفانه اجاره بهای سنگینی در این زمینه بسته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مشکلات مصلی همدان گفت: کلنگ این مصلی 40 سال پیش به زمین زده شده است؛ مسئولین متولی بدانند که این مصلی در شأن مردم دارالمومنین همدان نیست که یک مصلی 40 سال به این وضعیت باشد.

وی اضافه کرد: 15 سال پیش میلیاردها هزینه در این مصلی شده و متاسفانه امروز در وضعیت بدی قرار دارد، ساختن مصلی چیزی جزء همت و وحدت و هماهنگی مسئولین نمی‌خواهد چرا که ساختن مصلی کار سختی نیست و نیاز به بودجه‌های دولتی ندارد که امیدوارم مشکلات مصلی امسال برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار