خبرهای داغ:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

احداث مسکن کارگری اولویت‌ مهم قم است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: ساخت مسکن برای کارگران در قم از جمله مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های مورد نظر مدیریت ارشد استان است و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در حال آماده سازی است.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۴۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

احداث مسکن کارگری اولویت‌ مهم قم است/ عارضه‌یابی ۱۰۰ واحد صنعتی

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  وحید وزیری راد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته کار و کارگر (پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ماه) بیان داشت: در زمینه ساخت واحدهای مسکونی برای کارگران تلاش‌گر استان قم جدی هستیم و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده‌است تا با استفاده از ظرفیت‌های طرح نهضت ملی مسکن تعداد قابل توجهی از کارگران استان صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)‌ به طرح‌های تولید قم به خصوص در زمینه دارو هستیم که با این کار علاوه بر افزایش سهم درآمدهای استان از فعالیت‌های اقتصادی، فرصت‌های شغلی متعددی نیز در بخش‌های تولیدی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر از ظرفیت خیران در رابطه با توسعه خدمات مورد نیاز کارگران در بخش‌های مختلف به خصوص حوزه درمان،‌ به خوبی استفاده شد و اکنون توسعه زیرساخت‌ها و خدمات قابل ارائه در بیمارستان امام رضا(ع)‌ در دستور کار است.

وزیری راد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام‌های انجام شده برای توسعه مشاغل خانگی در قم اشاره کرد و گفت:‌ در این رابطه ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و همچنین با برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تلاش شد تا بازار خوبی برای تولیدات این بخش در استان ایجاد شود.

وی نرخ بیکاری استان را ۶.۹ درصد بیان کرد و افزود: قم دارای یک میلیون و ۴۱۷ هزار نفر جمعیت است که از این میان ۳۹۰ هزار نفر جمعیت فعال به‌حساب می‌آیند و ۴۰ هزار نفر جویای کار هستند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در این موضوع، این است که ما افراد جویای کار در استان داریم اما از طرف دیگر نیروی کار کارگری کم داریم؛ اگر همین امروز کسی بخواهد وارد کار کارگری در استان قم شود ۱۲ هزار فرصت شغلی وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: باید انگیزه و رغبت به کار در واحدهای تولیدی در میان افراد جویای کار تقویت شود چرا که صنعت قم مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و با پرداخت ۷۹۹ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و همچنین حجم قابل توجهی دیگر از اعتبارات در قالب تسهیلات تبصره ۱۶، فضای اشتغال خوبی در استان ایجاد شده‌است.

وی بیان داشت: در زمینه هدفمندی یارانه‌ها نیز اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان برای جلوگیری از رفت‌وآمد مردم میان دستگاه‌های مختلف، یک ساختمان مجزا را برای رسیدگی به مسائل مورد نظر متقاضیان اختصاص داد و به تسهیل امور در این خصوص پرداخت.

وی ادامه داد: اقدام‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفت که تقدیر وزارت‌خانه را در پی داشت، همچنین این اداره کل توانست در ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های متولی موفق عمل کند.

ارسال نظرات