یادداشت

روزی که آمریکا در شن غرق شد

قدرت الهی یک بار دیگر بعد از ماجرای سپاه ابرهه این بار هم با ریگ آمریکا را با شکست سنگینی مواجهه کرد.
کد خبر: ۹۵۰۷۴۴۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،محسن سنجری کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت ؛ 


عملیات پنجه عقاب در ۵اردیبهشت۵۹ در صحرای طبس برای رهایی جاسوسان آمریکایی توسط آمریکا در شن های طبس شکست سنگینی را روی دست بزرگترین ارتش دنیا گذاشت در واقع قدرت الهی یک بار دیگر بعد از ماجرای سپاه ابرهه این بار هم با ریگ آمریکا را با شکست سنگینی مواجهه کرد.


 طی این عملیات ۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان آمریکایی در تهران وارد حریم هوایی ایران می‌شوند، در حین این عملیات ۳ بالگرد دچار نقص فنی شده و در نهایت عملیات با کشته شدن ۸ نفر به علت وقوع طوفان شن در منطقه طبس و برخورد یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ ۵۳با یکدیگر کشته می‌شوند و ۵ بالگرد هم روی زمین باقی می‌ماند و بقیه نیروها با ۵ هواپیما خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز می‌رسانند و عملیات به‌طور کامل شکست می‌خورد.

در روز بعد از شکست عملیات آمریکایی‌های، امام خمینی(ره) ، با محکوم کردن جیمی کارتر طی سخنانی بعد از این حادثه فرمودند:خدا با فرستادن شن‌ها از ایران حفاظت کرده‌است. او در پیامی در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ فرمودند:
«آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است؟ چه کسی هلی‌کوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند. شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست.»

به راستی چرا آمریکا شکست خورد؟؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار