خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

اعتلای آموزش عالی اولویت سازمان بسیج اساتید است / نهاد علم باید در خدمت دستگاه حکمرانی کشور باشد

دکتر مردانی گفت: بسیج اساتید بعد از ۳ سال همه گیری کرونا که دانشگاه های کشور نیمه تعطیل بود به دنبال این است که خودش را آماده پذیرش و ایفای نقش بیشتری در جامعه کند.
کد خبر: ۹۵۰۷۵۶۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶

اعتلای آموزش عالی اولویت سازمان بسیج اساتید است / نهاد علم باید در خدمت دستگاه حکمرانی کشور باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در شورای سیاستگذاری بسیج اساتید استان با اشاره به سه اولویت اساسی این قشر گفت: اولویت اول بسیج اساتید انسجام بخشی و تعالی سازمانی است. بر اساس این اولویت، بسیج اساتید بعد از ۳ سال کرونا که رکود تحصیلی حضوری در دانشگاه ها بود به دنبال این است که خودش را آماده پذیرش و ایفای نقش بیشتری در جامعه کند و برای این کار باید یک سری از فعالیت های درون سازمانی را در دستور کار قرار دهد از جمله بحث بازنگری در مباحث سازمانی، ساختاری، قوانین و مقررات، نحوه بکارگیری و استفاده از سرمایه انسانی دانشگاه ها و چگونگی ارتباط با مجامع علمی و آمادگی بیشتر سازمانی که خودش برای ایفای نقش و مسئولیت در سطح ملی و کلان کشور و سیاست گذاری ها و ارائه بسته‌های سیاستی برای کشور.
وی افزود: اولویت دوم کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است. بسیج اساتید اساساً بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه اجرایی تشکیل شد که در دانشگاهها به مسئولان آموزش عالی کشور برای کسب مرجعیت علمی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ماموریت محور شدن عملکرد دانشگاه ها کمک کند.
مردانی اظهار داشت: بسیج اساتید به دنبال این است که به رئیس دانشگاه کمک کند و در کنار وی در راستای حل مشکلات قرار بگیرد. ماموریت آموزش عالی امروز تولید علم، دستیابی به فناوری های نوظهور ، دستیابی به مرزهای دانش و شکستن مرزهای دانش است. جبهه اساتید بسیجی هم امروز در حوزه علمی تربیت و آموزش مدیران آینده کشور بر اساس ارزشهای اسلامی است. اعتلای آموزش عالی کشور اولویت بسیج اساتید کشور میباشد.
رئیس بسیج اساتید کشور تصریح کرد: اولویت سوم کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور برای تحقق دولت اسلامی مدنظر رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی است چرا که نهاد علم باید در خدمت دستگاه حکمرانی کشور باشد دانشگاه ها شکل گرفتند که پیشرفت های جامعه به سرعت رخ بدهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی با تشکیل اندیشکده های تخصصی با تشکیل گروه‌های مسئله محور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرند و این همکاری برپایه حل مسائل از طریق علم صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها