خبرهای داغ:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین؛

دو شهرک صنفی در استان قزوین ایجاد می شود/۶۳ شرکت دانش بنیان استان موفق به تجاری سازی محصولات خود شده اند

رحمانی عنوان کرد: مصوبات اقتصادی خوبی به استان تعلق گرفته که به ما اجازه می دهد برخی اتفاقات اقتصادی را در استان ایجاد نماییم. همچون شهرک صنفی بویین زهرا و قزوین که کارکرد این شهرک ها، با توجه به اینکه محلی برای عرضه کالاهای کشاورزی و سنتی و صنعتی نداریم می باشد.  
کد خبر: ۹۵۰۷۶۸۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

 قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، نشست خبری معاونان امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار با موضوع مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه استان، در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد.

علی رحمانی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین؛ در این نشست بیان کرد: مسأله مهم در اجرای مصوبات است که در بخش اقتصادی و عمرانی ده هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان کل اعتبارات عمرانی سفر و تسهیلات در گردش و ثابت ده هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده و ۴۶ ممیز دو دهم میلیون یورو نیز اعتبارات ارزی بوده است.

وی گفت: تسهیلات قرض الحسنه هزار و ۵۳۲ میلیون یورو و جمع اعتبارات و تسهیلات ۲۲ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان است که در کنار بودجه جاری و عمرانی امسال قرار می گیرد. اعتبارات جاری و عمرانی ۲۲۰۰ میلیارد تومان است و فقط اعتبارات جاری مصوبات سفر ۲۲ هزار میلیارد تومان می باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: پرداخت تسهیلات طی چند ماه اخیر شروع شده و ده هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان جمع در گردش است که به تولید کنندگان اعطا شده است. کل تسهیلات تبصره ۱۶ سال گذشته هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بوده و ظرفیت بسیار خوبی است که قدرت چانه زنی ما را زیاد کرده است و مابقی تسهیلات در حال سیر مراحل قانونی است که در مهلت مقرر پرداخت می شود.

رحمانی عنوان کرد: در بخش صنعت، مصوبات ما ۷ هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان در بخش ثابت بوده است. 

وی افزود: در بخش عملکرد تسهیلات ازدواج تعداد ۱۶ هزار و ۸۷۱ فقره بوده که مصوبه هزار و ۷۳۲ فقره می باشد و ۱۸ هزار و ۴۴۲ فقره قرض الحسنه ضروری پرداخت شده است. 

رحمانی تصریح کرد: مصوبات اقتصادی خوبی به استان تعلق گرفته که به ما اجازه می دهد برخی اتفاقات اقتصادی را در استان ایجاد نماییم. همچون شهرک صنفی بویین زهرا و قزوین که کارکرد این شهرک ها، بعنوان محلی برای عرضه کالاهای کشاورزی و سنتی و صنعتی نداریم و نیازمند ایجاد این فضاها برای شهرک ها و تولیدات استان هستیم. 

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین؛ یادآور شد: یکی از پروژه های شهرک صنفی مرکز استان، شهرک صنفی شهر قزوین می باشد که مخصوص یک کالای خاص نیست و به دنبال جانمایی شهرک هستیم و شهرک صنعتی بویین زهرا در زمینه عرضه محصولات کفش دانسفهان در این شهرستان است. 

وی اضافه کرد: در خصوص منطقه ویژه تاکستان نیز سازمان مسوول تعیین شده و در مراحل تهیه طرح جامع منطقه ویژه است و بزودی فعالیت ایجاد این منطقه آغاز می شود.

رحمانی اظهار کرد: ۱۳۲ شرکت دانش بنیان فعال در استان داریم که ۶۳ شرکت موفق به تجاری سازی محصولات خود شده اند که حدود صد محصول را ارائه می دهند. شهرک علم و فناوری آبیک که از زیرساخت های مهم تولید دانش بنیان در قزوین است در حال انجام بوده و با زمان خیلی کمی شرکت ها در این مکان فعال می شوند چرا که فضای بسیار مناسبی برای تولید و ارایه فعالیت دارند. 

معاون امور اقتصادی گفت: منطقه ویژه اقتصادی به دلیل اینکه متقاضی بخش خصوصی و دولتی داشتیم، نظر ما به صورت مشارکتی بوده و شرکت شهرک ها و بخش خصوصی به صورت مشارکتی متولی ایجاد این منطقه باشند. چرا که شرکت شهرک ها برخی زیرساخت ها را داراست لذا بهترین روش مشارکت است.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها