خبرهای داغ:

ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ۱۶ ماه عمر دولت سیزدهم، بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به بیمه شدگان تأمین اجتماعی کشور افزوده شده اند.
کد خبر: ۹۵۰۷۷۱۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، سید صولت مرتضوی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا انتهای بهمن پارسال برای ۷۶۰ هزار نفر بیمه اجباری که قرارداد بین کارگر و کارفرما است پرداخت شده است.

 

وی یکی از مولفه‌های مهار تورم را رشد تولید دانست و یادآورشد: اگر رشد تولید صورت گیرد افزایش بهره وری خواهیم داشت و افزایش بهره وری هم ستون فقرات اقتصاد کشور است که اگر هزینه تولید کاهش یابد قیمت تمام شده کاهش می‌یابد که یکی از مولفه‌های مهار تورم است.

 

به گفته مرتضوی یکی از ابر چالش‌ها موضوع اشتغال است و مدیران دستگاه‌های حاکمیتی باید بیش از پیش برای اشتغالزایی جوانان ورود کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نامناسب بودن وضع شهری اهواز گفت: متاسفانه حمل و نقل عمومی و نظافت لازم را در اهواز نمی‌بینیم و شهر با صفا نیست، پاکبان استخدام می‌شود، اما بیشتر در مسؤولیت‌های اداری هستند و در شغل خود قرار ندارند.

 

وی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار در سطح این استان افزود: اگر دانش و آموزش باشد در اشتغال موفق می‌شویم، بیشترین نرخ بیکاری در تحصیلات دانشگاهی است، چون مهارت لازم برای اشتغال را ندارند.

 

مرتضوی با تأکید بر اینکه اقتصاد عدالت محور باید در سطح خوزستان توزیع شود، یادآورشد: برای اجرای این اقتصاد نیاز به فرهنگ تعاون است و خوزستان ظرفیت‌ها و منابع بسیار زیادی برای اشتغال و تولید دارد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنعت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این استان فراوان است و همسایه‌های بسیار خوبی در اطراف خوزستان است و زیبنده نیست که این میزان بیکار در این استان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها