خبرهای داغ:
به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی برگزار شد:

مراسم تقدیر از مربیان و فراگیران برتر ناحیه مقاومت بسیج خوسف

همزمان با آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج مراسم گرامیداشت این هفته همراه با تقدیر از مربیان و فراگیران برتر ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف با حضور امام جمعه شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۰۸۰۰۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

جلسه بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در ناحیه مقاومت بسیج خوسف

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، امام جمعه شهرستان خوسف در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه شهید آیت الله سلیمانی، فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و ایام بزرگداشت مقام استاد شهید آیت الله مطهری را به مربیان و همه فعالین عرصه تعلیم و تربیت و فعالیت های معرفتی، اعتقادی و بصیرتی تبریک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی بیان کرد:نباید اجازه بدهیم دشمن با روایتگری های کاذب آینده و سعادت ما را تحت تاثیر قرار دهد و بار سنگین این وظیفه بیش از همه بر عهده معلمان، مربیان و افراد تاثیر گذار جامعه است. پیامبر گرامی اسلام در روایتی تعبیری دارد با عنوان « معلم الخیر...». معلم خیر کسی است که بنا به فرموده حضرت رسول (ص) همه مخلوقات برایش دعا می کنند.

وی افزود: مصداق معلم خیر که در روایات زیادی آمده تنها انبیا و اولیای الهی نیستند بلکه افرادی در جامعه ممکن است وجود داشته باشند که مصداق این عنوان باشند. یکی از این افراد حضرت امام خمینی (ره) است که منشا خدمات و خوبی های بسیاری شدند.ایشان با انقلاب اسلامی زمینه اجرای بسیاری از احکام الهی فراهم شد. حاج قاسم سلیمانی نیز نمادی از معلم الخیر هست که ایشان نیز منشاء تکثیر بسیاری از خوبی هاشدند. هرکسی که بر اساس این مسیر تربیتی و الهی شدن حرکت کند و هر کسی که با اخلاص عمل کند و وظیفه خودش را بشناسد و به آن عمل کند می شود معلم الخیر.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: شهید مطهری نمونه بارز معلم الخیر هست که با جهاد علمی و تبیینی که انجام دادند انسان های بسیاری را به سمت الهی شدن سوق دادند. مقام معظم رهبری از شهید مطهری با تعابیری همچون متفکر ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقات، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردا و...نام می برند که حقیقتا انسان را در مورد شخصیت این شهید به شگفت وامی دارد.

شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت ویژگی هایی داشت که برای امروز ما هم قابل الگوگیری است. نخستین ویژگی ایشان اسلام شناسی بود. ایشان یک اسلام شناس کامل بود. دومین شاخصه ایشان، زمان شناسی است. ایشان در مقال مکاتب تربیتی شرقی و غربی ایستاد و کتاب های مختلفی نوشت که امروز ما می توانیم از آنها استفاده کنیم. سومین ویژگی شهید مطهری دشمن شناسی است و ویژگی دیگر ایشان جریان شناسی است.

در پایان مراسم، از مربیان و فراگیران پایور و سرباز برتر ناحیه سپاه خوسف در سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار