به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، علی اسماعیلی در نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار داشت: تلاش ما این است که مسیر تربیتی را برای دانش آموز هموار کنیم.
وی در خصوص رتبهبندی معلمان با بیان اینکه رتبه بندی پس از سالها فراز و فرود شکل اجرایی به خود گرفته است گفت: هدف از رتبه بندی این است که معلمان در مسیر رشد و ارتقاء در جایگاه خود قرار گیرند و به طور میانگین در برخی رتبهها در استان بالاتر از میانگین کشوری هستیم و بیش از ۶۵ هزار حکم کارگزینی در استان زنجان برای معلمان صادر شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: ۳۰ درصد از افراد به رتبه بندی خود معترض هستند که اعتراضات توسط ارزیابان داخل استان بررسی خواهد شد.
وی به سیاست کاهش تحصیل در رشتههای تجربی، انسانی و افزایش رشتههای فنیوحرفهای اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۳۷ درصد در هنرستانهای فنی و حرفهای مشغول به تحصیل بودند که در سال تحصیلی جاری این عدد با افزایش ۲ درصدی به ۳۹ درصد رسیده و هدف گذاری ما برای سال تحصیلی آینده ۴۲ درصد است.
اسماعیلی ادامه داد: پیگیر مجهز کردن هنرستانها و همچنین ایجاد هنرستانهای فنی حرفهای در جوار کارخانهها و آموزش دانش آموزان برای مشاغل مرتبط با نیاز کارخانهها هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: این موضوع اختصاص به برهه خاصی ندارد، با توجه به اینکه در یک جامعه فرهنگی مسلمان ایرانی زندگی میکنیم که روی حجاب و عفاف برای همه دانشآموزان و جامعه تاکید دارد.
وی در ادامه گفت: بیانیه ۱۶ مادهای حجاب و عفاف از سوی وزارت آموزشوپرورش ابلاغ شده و آموزشوپرورش استان نیز بهصورت ارشادی، تبیینی و هدایتی به این مسئله ورود کرده است.
اسماعیلی در خصوص کمبود نیروی انسانی، بیان کرد: برای سال آینده دنبال تامین کمبود نیروی انسانی هستیم که بخشی از کمبودها از محل ورودیهای آزمونهای استخدامی تامین خواهد شد.
وی در رابطه با مسمومیت دانشآموزان در سطح مدارس ابراز داشت: هدف دشمنان ناامن نشان دادن مدارس و ایجاد تشویش در اذهان عمومی و خانوادهها بود که موفق نشد و بخش عمده این مسئله مربوط به شیطنت دانشآموزان بود و برخی بد حالیها نیز بیشتر در اثر ایجاد حالت روانی بود و ما تمام تلاش خود را میکنیم که دیگر چنین اتفاقاتی رخ ندهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، به مولدسازیها اشاره کرد و گفت: هدف از مولدسازی ورود سرمایههای راکد به چرخه تولید ثروت و تزریق پول و اتمام طرحهای نیمه تمام است و در لیست احصاء شده از اموال آموزش و پرورش ۱۷ ملک معرفی شده است.