خبرهای داغ:

اعلام فراخوان جشنواره فرهنگی «گوهرشاد» در خوزستان

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از آغاز برگزاری مرحله دوم جشنواره فرهنگی «گوهرشاد» (جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی) در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۸۴۳۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ؛ فاطمه مراداسکندری، تصریح کرد: وضعیت نابسامان جامعه در زمینه رعایت شؤونات حجاب و عفاف و تبدیل مساله حجاب به یک بحران اجتماعی، ضرورت دستیابی به راهکارهای تاکتیکی و تکنیکی میدانی و ایده‌های خلاقانه عملیاتی را برای مدیریت و هدایت صحنه حجاب وعفاف کشور توسط نهادها و کنشگران اجتماعی عرصه حجاب و عفاف دوچندان می‌کند.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فرهنگی «گوهرشاد» همزمان با سراسر کشور گفت: گفتمان‌سازی حیا، عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهم‌ترین سنگرهای تمدن اسلامی و لزوم تقویت آن در بین آحاد مردم از اهداف جشنواره گوهرشاد است که با افزایش مشارکت مردم و هنرمندان در زمینه تبلیغ و ترویج ارزش‌ها و جلوگیری از کمرنگ شدن دغدغه‌ها در این حوزه می‌توان به آن دست پیدا کرد.

 

مراداسکندری در ادامه افزود: از جمله مهمترین وظیفه متولیان فرهنگی جشنواره «گوهرشاد» شناسایی، تعمیم و تدوین ایده‌های خلاقانه عملیاتی در زمینه کنترل و هدایت مسائل و معضلات حوزه حجاب و عفاف کشور به صورت کتاب الکترونیکی است.

 

وی با بیان اینکه در جشنواره «گوهرشاد» برای تثبیت مفهوم «زیبایی اصیل» به عنوان رویکرد فرهنگی، رسانه‌ای در ارتباط با حجاب ایرانی اسلامی تمرکز شده است، خاطرنشان کرد: راهکارهای عملی برای نهادینه کردن حجاب و حیا و برون رفت از وضعیت انفعالی حوزه حجاب و عفاف به عنوان محورهای محتوایی این جشنواره مورد توجه است.

 

کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: آثار ارسالی به این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری داوری می‌شوند و از فعالان و ایده پردازان حوزه عفاف وحجاب دعوت به عمل می‌آید تا ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه عفاف و حجاب در قالب طرح، مقاله، پژوهش، انیمیشن، وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه، طراحی لباس، موشن گرافیک و...به دبیرخانه جشنواره گوهرشاد به نشانی www.GoharshadFestival.ir تا تاریخ ۱۵ خردادماه ۱۴۰۲ ارسال کنند.

 

مراداسکندری اظهار کرد: با توجه به اختصاص بخشی از جشنواره فرهنگی گوهرشاد به شرکت شبکه حرف آورد در کشور، علاقه‌مندان می توانند تولیدات هنری و رسانه‌ای خودرا جهت شرکت در جشنواره گوهرشاد به سایت جشنواره به نشانی goharshadfestival.ir ارسال کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها