فرمانده یگان حفاظت خبر داد:

معرفی ۵۳ پرونده به مراجع قضایی برای جلوگیری از تصرف ۸۹ هکتار از اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت گفت: جهت جلوگیری از شخم اراضی ملی و تصرفات غیرقانونی تعداد 53 پرونده طبق ماده 55 تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شده تا 89 هکتار از اراضی ملی تحت حفاظت قرار گیرند.
کد خبر: ۹۵۰۸۶۳۸
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

معرفی ۵۳ پرونده به مراجع قضایی برای جلوگیری از تصرف ۸۹ هکتار از اراضی ملی

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سرهنگ عباس عباسی با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری کلیه اقدامات گشت و مراقبت و کشیک‌های نوروزی برقرار بود اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت در سرتاسر استان نیز به رصد و مقابله با متجاوزین عرصه‌های ملی پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت بیان کرد: طی فروردین ماه سال جاری، ۱۸ پرونده خلع ید و رفع تصرف در مساحتی برابر ۴۴/۶۹ هکتار اجرایی شده و همچنین ۱۸ مورد نیز اقدامات پیشگیری از تصرف در مساحتی برابر ۲۵/۵ هکتار صورت گرفته و در این راستا تعداد ۷ دستگاه ماشین آلات و ادوات توقیف گردیده است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم ابراز داشت: شماره ۱۵۰۴، خط مستقیم ارتباط مردمی با یگان حفاظت در دسترس بوده و تعداد ۷۴ مورد گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۵۰۴ انجام گرفته است.

سرهنگ عباسی در ادامه گفت: جهت جلوگیری از شخم اراضی ملی و تصرفات غیرقانونی تعداد ۵۳ پرونده طبق ماده ۵۵ تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شده تا ۸۹ هکتار از اراضی ملی تحت حفاظت قرار گیرند.

وی در زمینه اخراج دام‌های غیر مجاز از اراضی ملی نیز خاطر نشان کرد: تعداد ۵ مورد اخراج دام برای ۹۵۰ واحد دامی توسط ماموران این یگان صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت همچنین با اشاره به دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: در سال جاری اقدامات پیشگیرانه لازم در جهت جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های ملی صورت خواهد گرفت و این امر با همکاری مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان و مردم استان امکان پذیر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار