خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را دو رویداد مهم در سال ۱۴٠۲ برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری چارچوب انتخابات سالم و مردم سالار دینی را بیان فرموده‌اند.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۵۷
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

جهاد تبیین از وظایف قوای سگانه/اعتراضات کارگری؛ پاشنه آشیل دشمن برای قرار دادن جامعه کارگری مقابل نظام است

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ مجلس دوازدهم، با بیان اینکه مجلس یازدهم سال آخر کاری خود را سپری می‌کند، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را دو رویداد مهم در سال ۱۴٠۲ برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری این موضوع را کلید زدند و بر مشارکت عمومی، رقابت و امنیت و سلامت تأکید داشتند.

حفظ امنیت و سلامت انتخابات از وظایف دستگاه‌های حکومتی است

وی خطاب به مسئولان با اشاره به جدی گرفتن رقابت در فضای افزایش مشارکت حداکثری مردم، بر لزوم حفظ امنیت و سلامت انتخابات به عنوان وظیفه دستگاه‌های حکومتی مانند وزارت اطلاعات، فراجا و شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: این موارد زیربنای برگزاری یک انتخابات پرشور است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تحقق برخی از مطالبات رهبر انقلاب به فعالان سیاسی بر می‌گردد، تصریح کرد: رسانه‌ها و افراد صاحب تریبون باید در جهت تحقق مطالبات رهبری برنامه‌های خود را تنظیم و اجرا کنند.

وی خطاب به وزارت کشور، شورای نگهبان، نیرو‌های فعال حکومتی، شورای عالی امنیت و شورای نگهبان در آستانه انتخابات مجلس، گفت: این نهاد‌ها در این راستا برنامه‌های اجرایی خود را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات اعلام کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به "حضور بی سابقه مردم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴٠۱"، " سخنرانی رهبر انقلاب در حرم امام رضا (ع) در آغاز سال ۱۴٠۲"، حضور حماسی ملت ایران در روز جهانی قدس و سخنرانی بی نظیر مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، تصریح کرد: حضور مردم در این مراسمات بسیار پرشور بود.

قوای سه گانه و شورای نگهبان با بسترسازی مناسب حضور بی نظیر مردم را به سمت صحنه انتخاب هدایت کنند

باهنر بیان کرد: رؤسای قوای سه گانه و شورای نگهبان با بسترسازی مناسب این حضور بی نظیر مردم را به سمت صحنه انتخاب مجلس و خبرگان رهبری هدایت کنند، تا سطح مشارکت مردم رکورد جدیدی را به ثبت برساند.


باهنر با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر هم‌افزایی و همدلی قوای سه گانه، اظهار کرد: رهبر انقلاب، بر همکاری، همدلی وهم افزایی سه قوه به عنوان راهبردی مهم و اساسی در حل مشکلات و پیشرفت کشور تأکید فرمودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به تعدد و تنوع مشکلات کشور در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی، بر لزوم همگرایی و همسویی سیاسی قوای سگانه تأکید کرد و گفت: به طور مثال استیضاح‌ها مسائل زودگذر است و باید برای حل مشکلات مردم در حوزه اقتصاد راه حل‌های خردمندانه طرح کنند.

جهادتبیین، از وظایف قوای سه گانه در بیان واقعیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

باهنر با تأکید بر اینکه سران قوا از فرصت طلایی همسویی سیاسی نهایت بهره را برای تحقق جهاد تبیین و شکست دشمن در جنگ ترکیبی ببرند، گفت: باید بدانند فرصت‌ها مانند ابر بهار به سرعت می‌گذرد.

مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از مسائل مهم کشور است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از مسائل مهم کشور است، تصریح کرد: باید حل این معضل به طور جدی در دستور کار مسئولان باشد.

باهنر با تأکید براینکه برخی تریبون‌ها به دلیل رقابت‌های غیر ضروری، وضعیت مملکت را بدتر از آن چیزی که هست نشان می‌دهند، جهاد تبیین را از وظایف قوای سگانه دانست و اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در برخورداری از قدرت مقابله با ابعاد مختلف دشمنی‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی به ویژه در میدان جنگ ترکیبی، طبق منویات رهبر انقلاب نگاه ویژه به تحقق جهاد تبیین داشته باشند و واقعیت‌های کشور را برای امیدواری جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

 

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها