بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی؛

پاسداران به جایگاه خود افتخار کنند

امام جمعه ایلام گفت: سپاه یک مکان مقدس است و وظیفه پاسداران این است که به جایگاه خود افتخار کنند چرا که این مقام مقدس زمینه ساز ظهور است.
کد خبر: ۹۵۰۹۰۱۶
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت اسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم عقیدتی سیاسی سپاه که امروز در محل حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار شد گفت: یکی از فرصت‌هایی که خداوند برای شما در نظر گرفته این است که سپاهی و پاسدار هستید؛ سپاه ویژگی خاصی دارد چرا که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه گفتند من از جمع شما پاسداران بوی بهشت را استشمام میکنم این جایگاه رفیع سپاه و پاسداری را در نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: سپاه یک مکان مقدس است وظیفه ما پاسداران این است که باید به این جایگاه خودمان افتخار کنیم چرا که این مقام مقدس باعث زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است و وقتی انسان‌ها در این جایگاه زمینه ساز ظهور هستند قطعا خودشان نیز افراد صالح هستند.

حجت اسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در ادامه صحبت‌های خود به آیات در مورد علم اشاره نمود و بیان کرد: مومنی که دانش داشت خداوند رفعت به او می‌دهد و او هرلحظه به خداوند نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

وی افزود: علم برای زندگی همه انسان‌ها ضروری و واجب است همان طور که نماز میت برای مردگان واجب است. می‌آورد، ولی آرامش را هرگز؛ بمب اتم با آمدنش آسایش آورد، اما همراهش آرامش نداشت.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: خداوند شما را از زمین آفرید و آباد کردن زمین را بر عهده ما قراد داد. هم اکنون نیز تمام توجه‌ها بر این است که دنیا آباد شود اختراع آتش، استخراج نفت و گاز از زمین نشان از آباد کردن است.

وی در ادامه گفت: خداوند نیز برای این که انسان‌ها به این پیشرفت برسند ۱۲۴ هزار پیامبر فرستاد تا آدمی را پرورش دهد و آنان را به درجع رفیع انسانیت برساند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به خداوند شناخت داشته باشد گفت: زمانی که انسان خداوند را شناخت نسبت به خداوند ترس میگیرد این ترس عظمت است چرا که میفهمد در برابر معبود بی همتا هیچ است. امام سجاد (ع) وقتی به این مقام رسید هنگام وضو به رعشه می‌افتاد و می‌فرمود هم اکنون میخواهم در برابر خالق بی همتا قرار گیرم.

وی در ادامه با اشاره به مقام شهیدان بیان کرد: شهیدان وقتی خدا را شناختند فهمیدند که این دنیا هیچ است و جسمشان برای آنان مانع است و دیگر زرق و برق‌های این دنیا برایشان معنایی نداشت؛ آنان هرلحظه شوق رسیدن به خدا داشتند و دنیا را پلی دیدند که به خدا برسند. عده‌ای از آنان گمنام رفتند عده‌ای نیز مفقود الاثر، این‌ها همان کسانی هستند که دچار هوی نفس خود نشدند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: به همین خاطر است که می‌گویند شهدا گمنام، امام زادگان عشق برای بندگان پرهیزکار هستند.

وی در پایان گفت: برادران و خواهران اگر توانستیم مشمول شناخت خدا شویم و نسبت به خدا خشوع پیدا کنیم برنده می‌شویم و از زندگی لذت خواهیم برد و در غیر این صورت غرق خواهیم شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار